عنوان : ( سامان دهی «ایماژ بازنمایی شده» ایران؛ پیش شرط پذیرش گردشگری )
نویسندگان: محمدجواد رنجکش ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
گردشگری،پس از صنایع خودرو،نفت و محصولات شیمیایی، چهارمین صنعت درامدزا و اشتغال آفرین جهانی می باشد.لیک بر خلاف صنایع رقبای خود از زمره «خدمات» می باشد.توفیق کشورها در ایجاد یا معرفی جاذبه های گردشگری و جلب توریسم به عوامل بسیار متعدد بستگی دارد.کشور ایران،طبق آمارهای سازمان جهانی یونسکو،جزو ده کشور اول دنیا بلحاظ دارا بودن دارایی های گردشگری می باشد. اما سهم کشورمان در جذب گردشگر و درآمدهای حاصله تفاوت معناداری با پتانسیل های نهفته در این حوزه دارد که حکایت از موانع و چالشهای متعدد برسر راه این امر دارد. این نوشتار بر آن است که یکی از موانع عمده و تهدیدهای حوزه گردشگری در ایران، بازنمایی باژگونه ایماژ ایران در اذهان و ادراک گردشگران از ایران به عنوان مقصد گردشگری بواسطه تعارضات ساختاری سیاست خارجی ایران با جهان هژمون می باشد.لذا،ضرورت اصلاح و بازسازی این تصویر برساخته با استفاده از ابزارهای در دسترس پیش شرط تسهیل جذب گردشگر در کشورمان بویژه حوزه گردش پذیر خلیج فارس می باشد. این نوشتار با بهره گیری از روش اسنادی و کتابخانه ای و رهیافت گفتمانی- ادراکی درصدد تایید انگاره مطروحه می باشد.
کلمات کلیدی
, گردشگری, ایران, رسانه, بازنمایی, برند,@article{paperid:1071651,
author = {رنجکش, محمدجواد},
title = {سامان دهی «ایماژ بازنمایی شده» ایران؛ پیش شرط پذیرش گردشگری},
journal = {مطالعات فرهنگی و سیاسی خلیج فارس},
year = {2017},
volume = {2},
number = {6},
month = {September},
issn = {2008-871x},
pages = {13--34},
numpages = {21},
keywords = {گردشگری،ایران،رسانه،بازنمایی،برند،},
}
%0 Journal Article
%T سامان دهی «ایماژ بازنمایی شده» ایران؛ پیش شرط پذیرش گردشگری
%A رنجکش, محمدجواد
%J مطالعات فرهنگی و سیاسی خلیج فارس
%@ 2008-871x
%D 2017