دومین همایش ملی دستاوردهای علوم ورزش و سلامت , 2018-10-25

عنوان : ( طراحی مدل پارادایمی شخصیت برند لیگ برتر فوتبال ایران )

نویسندگان: فخرالسادات طباطبائیان نیم آورد , محمد خبیری , مهدی رسولی ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

زمینه و هدف : شخصیت برند یکی از مهمترین تاکتیک های سازمان برای کسب مزیت رقابتی محسوب میشود و سازمان های موفق برای شکل دهی به رفتار های مشتریان خود از آن سود می برند. لذا پژوهش حاضر جهت طراحی و تبیین مدل شخصیت برند لیگ برتر فوتبال ایران انجام گرفته است . روش کار: پژوهش حاضر با رویکردی کیفی و به روش داده بنیـاد ( استراس –کوربین ) انجـام گرفت وجهت انجام آن با استفاده از نمونه گیری هدفمند و گلوله برفی به جامعه تحقیق که شامل دانشگاهیان(هیات علمی) صاحب نظر در مباحث مدیریت ورزشی و برند ، برنامه ریزان سازمان لیگ ، مدیران باشگا ه ها، اصحاب رسانه های ورزشی و متخصصین برند بودند مراجعه و از طریق مصاحبه های نیم ساختار یافته (مصاحبه 23) به جمع آوری داده ها پرداخته شد .تجزیه و تحلیل داده ها نیز با روش مقایسه مداوم و طی سه مرحله کد گذاری باز ، محوری و انتخابی انجام پذیرفت . یافته ها :شامل 11مقوله اصلی بود و درقالب مدل پارادایمی شامل \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"ویژگی های شخصیت برند لیگ \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"به عنوان مقوله محوری وشرایط علی (ویژگیهای سازمانی،ویژگی های تیمی،عملکرد، هوادارن )،عوامل زمینه ای (عوامل مرتبط با محصول و عوامل غیر محصولی )،شرایط مداخله گر( محیط بیرونی )،راهبردها (منابع مستقیم و منابع غیرمستقیم )و عوامل پس ایندی ( شخصیت لیگ و پیامد های ارتباطاتی آن ) قرار گرفتند. نتیجه گیری: برنامه ریزان لیگ فوتیال کشور برای رشد و توسعه شخصیت برند لیگ ، می توانند با تمرکز بر منابع شناسایی شده ( ویژگی های سازمانی ، ویژگی های تیمی، عملکرد و هواداران ) و فراهم آوری زمینه ای مناسب (توجه به عوامل مرتبط با محصول و عوامل غیر مرتبط با محصول ) و شناسایی عوامل مداخله ای ، راهبرد های بدست آمده را به کاربندد تا به ارتباطی پایدارتر با هواداران وافزایش وفاداری آنان دست یابند .

کلمات کلیدی

, شخصیت برند, فوتبال , لیگ برتر, مدل پارادایمی
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@inproceedings{paperid:1071947,
author = {طباطبائیان نیم آورد, فخرالسادات and محمد خبیری and مهدی رسولی},
title = {طراحی مدل پارادایمی شخصیت برند لیگ برتر فوتبال ایران},
booktitle = {دومین همایش ملی دستاوردهای علوم ورزش و سلامت},
year = {2018},
location = {اهواز, ايران},
keywords = {شخصیت برند، فوتبال ، لیگ برتر، مدل پارادایمی},
}

[Download]

%0 Conference Proceedings
%T طراحی مدل پارادایمی شخصیت برند لیگ برتر فوتبال ایران
%A طباطبائیان نیم آورد, فخرالسادات
%A محمد خبیری
%A مهدی رسولی
%J دومین همایش ملی دستاوردهای علوم ورزش و سلامت
%D 2018

[Download]