رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی, دوره (6), شماره (22), سال (2018-11) , صفحات (81-92)

عنوان : ( تحلیل آمیختة بازاریابی سبز در ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه با رویکرد ورزشی-تفریحی (مطالعة موردی: سامانة دوچرخة عمومی شهر مشهد) )

نویسندگان: دری دولت خواه لائین , وحید ساعتچیان , محمد کشتی دار ,

بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

هدف از تحقیق حاضر تحلیل آمیختۀ بازاریابی سبز در ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه با رویکرد ورزشی-تفریحی بود. روش تحقیق توصیفی-همبستگی بود. 170 نفر از مصرف‌کنندگان روزانۀ دوچرخه‌های عمومی با استفاده از فرمول کوکران به‌عنوان نمونه انتخاب شدند (300 N =). پرسشنامه برگرفته‌شده از پیشینۀ تحقیقات 17 سؤال در طیف 5 گزینه‌ای لیکرت، آمیختۀ بازاریابی سبز را در مورد دوچرخۀ عمومی ارزیابی می‌کند. اطلاعات با استفاده از نرم‌افزارهای 19 SPSS و 8/8 LISREL در سطح معنا‌داری 0/05 ≥ P تحلیل شدند. نتایج نشان داد که محصول سبز، قیمت سبز، تبلیغ سبز و مکان سبز به‌ترتیب از بالاترین اولویت نزد استفاده‌کنندگان از دوچرخۀ عمومی برخوردار بودند. با عنایت به تحلیل یافته‌ها، اهمیت بسیار آمیختۀ بازاریابی سبز به‌خصوص محصول سبز نشان‌دهندۀ ضرورت توجه به ابزارهای حمل‌ونقل سبز است که می‌توانند جایگزینی مناسب در جهت تقویت فرهنگ شهری باشند. دوچرخه می‌تواند به‌عنوان محصولی سبز که به کاهش آلودگی هوا منجر می‌شود و در کنار آن ارتقای آمادگی جسمانی را به‌همراه دارد، به‌طور ویژه مورد استقبال عموم قرار گیرد. همچنین اطلاع‌رسانی و ایجاد نگرش‌های زیست‌محیطی در زمینۀ فواید دوچرخۀ عمومی سبب ترویج فرهنگ استفاده از آن در بین شهروندان شد.

کلمات کلیدی

, آمیختۀ بازاریابی سبز, حمل‌ونقل پایدار, دوچرخۀ عمومی, رویکرد ورزشی-تفریحی, فرهنگ دوچرخه‌سواری
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1072133,
author = {دری دولت خواه لائین and وحید ساعتچیان and کشتی دار, محمد},
title = {تحلیل آمیختة بازاریابی سبز در ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه با رویکرد ورزشی-تفریحی (مطالعة موردی: سامانة دوچرخة عمومی شهر مشهد)},
journal = {رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی},
year = {2018},
volume = {6},
number = {22},
month = {November},
issn = {2423-3293},
pages = {81--92},
numpages = {11},
keywords = {آمیختۀ بازاریابی سبز، حمل‌ونقل پایدار، دوچرخۀ عمومی، رویکرد ورزشی-تفریحی، فرهنگ دوچرخه‌سواری},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T تحلیل آمیختة بازاریابی سبز در ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه با رویکرد ورزشی-تفریحی (مطالعة موردی: سامانة دوچرخة عمومی شهر مشهد)
%A دری دولت خواه لائین
%A وحید ساعتچیان
%A کشتی دار, محمد
%J رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی
%@ 2423-3293
%D 2018

[Download]