اولین کنفرانس ملی دستاوردهای نوین جهان در تعلیم و تربیت، روان شناسی، حقوق و مطالعات فرهنگی- اجتماعی , 2018-06-21

عنوان : ( یادگیری مبتنی بر پروژه؛ رویکردی موثر در تربیت دینی )

نویسندگان: حسین باغگلی , سمانه صاحبی ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

هدف اصلی تربیت دینی، ایجاد اشتیاق و رغبت در دانش ‏آموزان است تا ضمن ایجاد انگیزه، منجر به یادگیری و فهم عمیق گردد و انتخاب بهترین الگوی آموزش، از مهم‏ترین اولویت‏هاست. هدف پژوهش حاضر معرفی الگوی آموزش مبتنی بر پروژه(Project-Based Learning ) به‏عنوان روش تدریس فعال و اثربخش در تربیت دینی از میان الگوهای مختلف آموزش است. روش پژوهش در قسمت معرفی الگوی آموزش مبتنی بر پروژه، کتابخانه‏ ای و در قسمت ارائه نمونه‏ ی موفق، توصیفی-تحلیلی می‏باشد. پس از بررسی این رویکرد و بیان ویژگی‏ها، مزیت‏ها و چالش‏های موجود، نمونه‏ ی موفق پروژه تربیتی دبستان پسرانه رشاد در ناحیه 4 مشهد، با هدف آشنائی و انس با یکی از نمادهای دین، یعنی زیارت حرم مطهر رضوی ارائه گردیده‏است. در انتها نتایج کسب شده‏ی این پروژه ارائه گردیده است.

کلمات کلیدی

, الگوهای تدریس, تربیت دینی, یادگیری مبتنی بر پروژه, مقطع ابتدائی
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@inproceedings{paperid:1072385,
author = {باغگلی, حسین and صاحبی, سمانه},
title = {یادگیری مبتنی بر پروژه؛ رویکردی موثر در تربیت دینی},
booktitle = {اولین کنفرانس ملی دستاوردهای نوین جهان در تعلیم و تربیت، روان شناسی، حقوق و مطالعات فرهنگی- اجتماعی},
year = {2018},
location = {خوی, ايران},
keywords = {الگوهای تدریس، تربیت دینی، یادگیری مبتنی بر پروژه، مقطع ابتدائی},
}

[Download]

%0 Conference Proceedings
%T یادگیری مبتنی بر پروژه؛ رویکردی موثر در تربیت دینی
%A باغگلی, حسین
%A صاحبی, سمانه
%J اولین کنفرانس ملی دستاوردهای نوین جهان در تعلیم و تربیت، روان شناسی، حقوق و مطالعات فرهنگی- اجتماعی
%D 2018

[Download]