عنوان : ( یادگیری مبتنی بر پروژه؛ رویکردی موثر در تربیت دینی )
نویسندگان: حسین باغگلی , سمانه صاحبی ,چکیده
هدف اصلی تربیت دینی، ایجاد اشتیاق و رغبت در دانش آموزان است تا ضمن ایجاد انگیزه، منجر به یادگیری و فهم عمیق گردد و انتخاب بهترین الگوی آموزش، از مهمترین اولویتهاست. هدف پژوهش حاضر معرفی الگوی آموزش مبتنی بر پروژه(Project-Based Learning ) بهعنوان روش تدریس فعال و اثربخش در تربیت دینی از میان الگوهای مختلف آموزش است. روش پژوهش در قسمت معرفی الگوی آموزش مبتنی بر پروژه، کتابخانه ای و در قسمت ارائه نمونه ی موفق، توصیفی-تحلیلی میباشد. پس از بررسی این رویکرد و بیان ویژگیها، مزیتها و چالشهای موجود، نمونه ی موفق پروژه تربیتی دبستان پسرانه رشاد در ناحیه 4 مشهد، با هدف آشنائی و انس با یکی از نمادهای دین، یعنی زیارت حرم مطهر رضوی ارائه گردیدهاست. در انتها نتایج کسب شدهی این پروژه ارائه گردیده است.
کلمات کلیدی
, الگوهای تدریس, تربیت دینی, یادگیری مبتنی بر پروژه, مقطع ابتدائی@inproceedings{paperid:1072385,
author = {باغگلی, حسین and صاحبی, سمانه},
title = {یادگیری مبتنی بر پروژه؛ رویکردی موثر در تربیت دینی},
booktitle = {اولین کنفرانس ملی دستاوردهای نوین جهان در تعلیم و تربیت، روان شناسی، حقوق و مطالعات فرهنگی- اجتماعی},
year = {2018},
location = {خوی, ايران},
keywords = {الگوهای تدریس، تربیت دینی، یادگیری مبتنی بر پروژه، مقطع ابتدائی},
}
%0 Conference Proceedings
%T یادگیری مبتنی بر پروژه؛ رویکردی موثر در تربیت دینی
%A باغگلی, حسین
%A صاحبی, سمانه
%J اولین کنفرانس ملی دستاوردهای نوین جهان در تعلیم و تربیت، روان شناسی، حقوق و مطالعات فرهنگی- اجتماعی
%D 2018