عنوان : ( تأثیر الیاف فولادی بر ترک خمشی و گسترش ترک در تیرهای بتن مسلح دارای وصله )
نویسندگان: آرش کریمی پور , محمدرضا اصفهانی ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
در این پژوهش، تاثیر افزودن درصد حجمی مختلف از الیاف فولادی در تیرهای دارای طول وصله آرماتور کششی مختلف بر ترک¬خوردگی و مسیر گسترش ترک¬ها تحت بارگذاری استاتیکی و چرخه¬ای مورد بررسی قرار گرفت. هدف از انجام این بررسی کاهش حداقل عرض ترک¬خوردگی به ازای افزودن الیاف فولادی در تیر بتن مسلح دارای وصله آرماتور کششی است. ده نمونه تیر آزمایشگاهی به عرض مقطع 150، ارتفاع 200 و طول 2300میلی¬متر با طول وصله میلگرد کششی مختلف و درصد متفاوتی از الیاف فولادی ساخته شد. چهار عدد از نمونه¬ها تحت بارگذاری استاتیکی و شش عدد تحت بارگذاری چرخه¬ای قرار داده ¬شد. از بین نمونه¬ها یک نمونه به عنوان نمونه شاهد و فاقد وصله و الیاف فولادی است. در نه نمونه دیگر از الیاف فولادی با درصد حجمی 0، 1 و 2 استفاده شده است. آزمایش¬ها به صورت خمش چهارنقطه¬ای انجام شد. در آزمایش¬ها، مسیر گسترش ترک¬خوردگی در طول تیر و عرض ترک¬خوردگی¬ها مورد بررسی قرار گرفت. نتایج آزمایش¬ها نشان داد که افزودن الیاف فولادی سبب کاهش لغزش آرماتورهای کششی در محل وصله شده و عرض ترک¬خوردگی¬ها را کاهش می¬دهد. همچنین با افزودن الیاف فولادی به مقدار 1 و 2 درصد حجمی، عرض کاهش یافت.
کلمات کلیدی
, بتن الیافی, بارگذاری چرخهای, ترکخوردگی, وصلۀ آرماتورهای کششی.@article{paperid:1072712,
author = {کریمی پور, آرش and اصفهانی, محمدرضا},
title = {تأثیر الیاف فولادی بر ترک خمشی و گسترش ترک در تیرهای بتن مسلح دارای وصله},
journal = {مهندسی عمران فردوسی},
year = {2018},
volume = {31},
number = {3},
month = {December},
issn = {2783-2805},
pages = {1--17},
numpages = {16},
keywords = {بتن الیافی، بارگذاری چرخهای، ترکخوردگی، وصلۀ آرماتورهای کششی.},
}
%0 Journal Article
%T تأثیر الیاف فولادی بر ترک خمشی و گسترش ترک در تیرهای بتن مسلح دارای وصله
%A کریمی پور, آرش
%A اصفهانی, محمدرضا
%J مهندسی عمران فردوسی
%@ 2783-2805
%D 2018