عنوان : ( بررسی نقش واسط راحتی تصمیم و تعهد عاطفی بر اعتبار برند و قصد خرید )
نویسندگان: فریبرز رحیم نیا , فاطمه فنایی جیزآباد ,چکیده
اعتبار برند در تصمیمگیری و انتخاب مشتری نقش مهمی دارد. یک برند معتبر تصمیمگیری دربارۀ استفاده از خدمات را با فراهم آوردن اطلاعات واضح و در دسترس تسهیل میکند و منجر به افزایش قصد خرید در مشتری میشود و از سوی دیگر، اعتبار برند یک ابزار برای بازاریابی رابطهمند است که با توسعۀ تعهد عاطفی در مشتریان، قادر به حفظ ارتباطات مشتری با شرکت است. پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش واسط راحتی تصمیم و تعهد عاطفی بر اعتبار برند و قصد خرید صورت گرفته است. جامعۀ آماری پژوهش مشتریان شرکت هواپیمایی ماهان در شهر مشهد هستند که با استفاده از فرمول کوکران، نمونهای مشتمل بر 386 نفر به روش غیرتصادفی در دسترس انتخاب شد. بهمنظور جمعآوری دادهها از ابزار پرسشنامه استفاده شد. تجزیه و تحلیل بهکمک روش مدلسازی معادلات ساختاری و نرمافزار Amos صورت پذیرفت. یافتههای پژوهش تأثیر اعتبار برند را بر راحتی تصمیم و تعهد عاطفی و قصد خرید مشتریان تأیید میکند. در نهایت نقش میانجیگری راحتی تصمیم و تعهد عاطفی در رابطۀ بین اعتبار برند و قصد خرید به تأیید رسید.
کلمات کلیدی
, اعتبار برند, تعهد عاطفی, راحتی تصمیم , قصد خرید@inproceedings{paperid:1072813,
author = {رحیم نیا , فریبرز and فنایی جیزآباد, فاطمه},
title = {بررسی نقش واسط راحتی تصمیم و تعهد عاطفی بر اعتبار برند و قصد خرید},
booktitle = {پنجمین کنفرانس ملی پژوهشهای کاربردی در مدیریت و حسابداری},
year = {2018},
location = {تهران, ايران},
keywords = {اعتبار برند، تعهد عاطفی، راحتی تصمیم ، قصد خرید},
}
%0 Conference Proceedings
%T بررسی نقش واسط راحتی تصمیم و تعهد عاطفی بر اعتبار برند و قصد خرید
%A رحیم نیا , فریبرز
%A فنایی جیزآباد, فاطمه
%J پنجمین کنفرانس ملی پژوهشهای کاربردی در مدیریت و حسابداری
%D 2018