عنوان : ( بررسی تاثیر آمیخته بازاریابی بر قصد خرید محصول سبز با نقش تعدیل گری ارزشهای اسلامی )
نویسندگان: مجتبی پورسلیمی , مریم غلامی وسمجانی , آسیه رحیمی ,چکیده
امروزه مشکلات زیست محیطی، شهروندان، سازمانها و موسسات سرتاسر جهان را بیشتر از 30سال پیش نگران کرده است که مصرف کنندگان در خریدهای خود مسائل زیست محیطی را مدنظر قرار دهند.پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر آمیخته بازاریابی بر قصد خرید محصول سبز با نقش تعدیلگری ارزشهای اسلامی صورت گرفته است. جامعه آماری این پژوهش مصرفکنندگان محصولات سازگار با محیط زیست در شهر مشهد هستند که طبق فرمول کوکران، 267 نفر بر اساس میزان دسترسی انتخاب شد. مدل مفهومی تحقیق بر مبنای مطالعات نظری آمیخته بازاریابی و قصد خرید محصولات سبز و ارزشهای اسلامی ، طراحی و بر مبنای آن پرسشنامه ای طراحی شدو داده ها ی مورد نظر جمع آوری گردید. در نهایت به روش مدل سازی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار PLS Smartبه بررسی فرضیات پژوهش پرداخته شد و مشخص گردید، هر یک از ابعاد محصول، قیمت، مکان و ترفیع آمیخته بازاریابی بر قصد خرید سبز مصرفکننده اثر مثبت و معناداری دارد ضمن اینکه نقش تعدیلگری ارزشهای اسلامی در رابطه بین آمیخته بازاریابی و قصد خرید سبز مورد تائید واقع گردید.
کلمات کلیدی
, آمیخته بازاریابی , ارزش هایاسلامی , قصد خرید محصولات سبز@inproceedings{paperid:1072834,
author = {پورسلیمی, مجتبی and غلامی وسمجانی, مریم and رحیمی, آسیه},
title = {بررسی تاثیر آمیخته بازاریابی بر قصد خرید محصول سبز با نقش تعدیل گری ارزشهای اسلامی},
booktitle = {سومین کنفرانس بین المللی مدیریت،حسابداری و اقتصاد دانش بنیان},
year = {2017},
location = {تهران, ايران},
keywords = {آمیخته بازاریابی ، ارزش هایاسلامی ، قصد خرید محصولات سبز},
}
%0 Conference Proceedings
%T بررسی تاثیر آمیخته بازاریابی بر قصد خرید محصول سبز با نقش تعدیل گری ارزشهای اسلامی
%A پورسلیمی, مجتبی
%A غلامی وسمجانی, مریم
%A رحیمی, آسیه
%J سومین کنفرانس بین المللی مدیریت،حسابداری و اقتصاد دانش بنیان
%D 2017