عنوان : ( بررسی میزان پاسخگویی دانش آموزان به کوشش های حافظه ی کاری دیداری در تسک CORSI )
نویسندگان: شمیم رزاقی کاشانی , مهناز احوان تفتی , محمدجواد اصغری ابراهیم آباد ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
هدف از انجام این پژوهش بررسی میزان پاسخگویی دانش آموزان به کوشش های حافظه ی کاری دیداری در تسک CORSI بود. روش انجام پژوهش از نوع توصیفی و بررسی تفاوت های پاسخ گویی در هر کوشش بود. جامعه ی مورد بررسی در یک مدرسه ی راهنمایی دخترانه در مشهد بود که به صورت در دسترس 70 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در این مطالعه آزمون کامپیوتری حافظه کاری دیداری CORSI بود. داده ها با توجه به شاخص های توصیفی و آزمون کالموگروف- اسمیرنف مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها نشان داد در این آزمون نهایت پاسخ دهی به 14 ترایل بود که یافته های آزمون کالموگروف- اسمیرنف نشان داد معنادرای در ترایل 2، 7، 13 و 14 از همه بیش تر است -0.05-p<. در نتیجه می توان گفت به دلیل سطح معناداری بیش تر در این ترایل ها، پراکندگی زمان پاسخ در ترایل های 13 و 7 بیش تر می باشد. از طرفی یافته ها نشان دهنده ی این است که دانش آموزان محدودتری می توانند به ترایل 2، 7، 13 و 14، که نشان دهنده ی ظرفیت حافظه ی کاری بالاتری است، دست یابند.
کلمات کلیدی
, حافظه کاری, حافظه کاری دیداری, CORSI@inproceedings{paperid:1072854,
author = {رزاقی کاشانی, شمیم and مهناز احوان تفتی and اصغری ابراهیم آباد, محمدجواد},
title = {بررسی میزان پاسخگویی دانش آموزان به کوشش های حافظه ی کاری دیداری در تسک CORSI},
booktitle = {نخستین کنگره ملی دانشجویی پژوهش های نوین در روانشناسی شناختی},
year = {2017},
location = {گیلان, ايران},
keywords = {حافظه کاری،حافظه کاری دیداری،CORSI},
}
%0 Conference Proceedings
%T بررسی میزان پاسخگویی دانش آموزان به کوشش های حافظه ی کاری دیداری در تسک CORSI
%A رزاقی کاشانی, شمیم
%A مهناز احوان تفتی
%A اصغری ابراهیم آباد, محمدجواد
%J نخستین کنگره ملی دانشجویی پژوهش های نوین در روانشناسی شناختی
%D 2017