عنوان : ( نظریه تکامل در تفسیر المیزان )
نویسندگان: عباس جوارشکیان ,چکیده
\\\\\\\\\\\\\\\"«با این بیان روشن میگردد که تمامی آیات قرآنی که از خلقت آدم از تراب و یا گل و یا امثال آن خبر میدهد همه بر مدعای ما دلالت میکند یعنی میفهماند که خلقت او آنی و بدون گذشت زمان،و بدون پدر و مادر بوده وگرنه همان طور که گفتیم دیگر برای آدم خصوصیتی نمیماند که تنها خلقت او را به رخ ما بکشد و بفرماید:«من او را از خاک یا گل خلق کردهام» چون در این صورت تمامی حیوانات و انسانها نیز خلقتشان به گل و خاک منتهی میشود پس اگر فرموده انی خالق بشرا من طین -ص17/- «من یک فرد بشر را از گل آفریدم»و یا میفرماید و بدا خلق الانسان من طین «خلقت انسان را از گل آغاز کردم»-سجده7/-همه دلالت دارد بر اینکه خلقت آدم با خلقت سایر افراد بشر و سایر جانداران فرق داشته است»02 از جمله آیات دیگری که با ظاهری روشن مطالب فوق را تأیید میکند آیه 1 سورهء نساء است که خداوند میفرماید: یا ایها الناس اتقوا ربکم الذی خلقکم من نفس واحدة و خلق منها زوجها و بث منهما رجالا کثیرا و نساء...\\\\\\\\\\\\\\\"
کلمات کلیدی
, تکامل , قرآن , نظریه , خلقت , انسان , زمین , نسل , نظریه تکامل در تفسیر المیزان , آدم , پیدایش@article{paperid:1073687,
author = {جوارشکیان, عباس},
title = {نظریه تکامل در تفسیر المیزان},
journal = {رشد آموزش قرآن و معارف اسلامی},
year = {1992},
volume = {16 - 17},
number = {16},
month = {August},
issn = {1735-9196},
pages = {19--24},
numpages = {5},
keywords = {تکامل ، قرآن ، نظریه ، خلقت ، انسان ، زمین ، نسل ، نظریه تکامل در تفسیر المیزان ، آدم ، پیدایش},
}
%0 Journal Article
%T نظریه تکامل در تفسیر المیزان
%A جوارشکیان, عباس
%J رشد آموزش قرآن و معارف اسلامی
%@ 1735-9196
%D 1992