عنوان : ( بررسی عوامل مؤثر بر انتخاب گردشگران در ارتباط با اقامتگاههای بومگردی بهعنوان محصول گردشگری کم شتاب، (مورد پژوهی: اقامتگاههای بومگردی استان اصفهان) )
نویسندگان: علی اکبر عنابستانی , راضیه ربانی , زاهد شفیعی ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
امروزه اقامتگاه های بوم گردی، به عنوان یکی از گرایش های جدید در صنعت گردشگری، در سال های اخیر، مورد پذیرش واقع شده است. بهطوریکه، وجود اقامتگاههای مناسب برای علاقهمندان به بومگردی که بتوانند تجربه سفری متفاوت داشته باشند، جزء نیازهای مهم این نوع سفرها محسوب میشود. در این راستا، استان اصفهان، با داشتن بالاترین تعداد اقامتگاههای بومگردی در ایران و توان ارائه محصولات منطبق با فاکتورهای گردشگری تجربه محور، فاصله بسیار زیادی با رویکرد کم شتاب دارد. ازآنجاکه در استان اصفهان، مطالعات محدودی در خصوص اقامتگاههای بومگردی صورت گرفته، پژوهش حاضر بر آن است که ضمن شناسایی استانداردهای این اقامتگاهها و معرفی استراتژیهای توسعه گردشگری کم-شتاب، به بررسی میزان آشنایی و گرایش گردشگران به استفاده از خدمات ارائه شده در اقامتگاهها بپردازد. این پژوهش که در زمره پژوهشهای کمی- کیفی قرار دارد، ازنظر هدف، کاربردی- توسعهای و ازنظر روش، توصیفی- پیمایشی میباشد. جامعه آماری پژوهش، گردشگران اقامتگاههای بومگردی استان اصفهان، حجم نمونه 385 نفر با استفاده از فرمول کوکران و نمونهگیری تصادفی در دسترس میباشد. بهمنظور بررسی عوامل مؤثر در انتخاب گردشگران، از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده و با استفاده از آمار توصیفی و نظام کدگذاری دادهها، به تجزیهوتحلیل دادههای حاصل از آن پرداخته شده است. نتایج پژوهش، بیانگر عدم آگاهی از مفهوم اقامتگاههای بومگردی بهصورت جامع در بین گردشگران است. لذا، لزوم اطلاعرسانی، حمایت دولت از رویکرد کم شتاب گردشگری، ایجاد تصویر و برند مناسب تجربه محور، آگاهسازی و بازاریابی مناسب در این بخش از صنعت، ضروری است.
کلمات کلیدی
, بومگردی, اقامتگاه بومگردی, گردشگری تجربه محور, رویکرد کم شتاب@inproceedings{paperid:1074431,
author = {عنابستانی, علی اکبر and راضیه ربانی and زاهد شفیعی},
title = {بررسی عوامل مؤثر بر انتخاب گردشگران در ارتباط با اقامتگاههای بومگردی بهعنوان محصول گردشگری کم شتاب، (مورد پژوهی: اقامتگاههای بومگردی استان اصفهان)},
booktitle = {چهارمین کنفرانس ملی در مدیریت، حسابداری و اقتصاد با تاکید بر بازاریابی منطقهای و جهانی},
year = {2019},
location = {تهران, ايران},
keywords = {بومگردی، اقامتگاه بومگردی، گردشگری تجربه محور، رویکرد کم شتاب},
}
%0 Conference Proceedings
%T بررسی عوامل مؤثر بر انتخاب گردشگران در ارتباط با اقامتگاههای بومگردی بهعنوان محصول گردشگری کم شتاب، (مورد پژوهی: اقامتگاههای بومگردی استان اصفهان)
%A عنابستانی, علی اکبر
%A راضیه ربانی
%A زاهد شفیعی
%J چهارمین کنفرانس ملی در مدیریت، حسابداری و اقتصاد با تاکید بر بازاریابی منطقهای و جهانی
%D 2019