چهارمین کنفرانس ملی در مدیریت، حسابداری و اقتصاد با تاکید بر بازاریابی منطقه‌ای و جهانی , 2019-06-27

عنوان : ( بررسی عوامل مؤثر بر انتخاب گردشگران در ارتباط با اقامتگاه‌های بوم‌گردی به‌عنوان محصول گردشگری کم شتاب، (مورد پژوهی: اقامتگاه‌های بوم‌گردی ‏استان اصفهان) )

نویسندگان: علی اکبر عنابستانی , راضیه ربانی , زاهد شفیعی ,

بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

امروزه اقامتگاه های بوم گردی، به عنوان یکی از گرایش های جدید در صنعت گردشگری، در سال های اخیر، ‏مورد پذیرش واقع ‏شده است. به‌طوری‌که، وجود اقامتگاه‌های مناسب برای علاقه‌مندان به بوم‌گردی که بتوانند تجربه سفری متفاوت داشته باشند، جزء نیازهای مهم این نوع سفرها ‏محسوب می‌شود. در این راستا، استان اصفهان،‏ با داشتن بالاترین تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در ایران و توان ارائه محصولات منطبق با فاکتورهای گردشگری تجربه محور، فاصله بسیار زیادی با رویکرد کم شتاب دارد. ازآنجاکه در استان ‏اصفهان، ‏مطالعات محدودی در خصوص اقامتگاه‌های بوم‌گردی صورت گرفته، پژوهش حاضر بر آن است که ضمن ‏شناسایی استانداردهای این ‏اقامتگاه‌ها و معرفی استراتژی‌های ‏توسعه گردشگری کم-شتاب،‏ به بررسی ‏میزان آشنایی و گرایش گردشگران به استفاده از خدمات ارائه شده ‏در اقامتگاه‌ها بپردازد. این پژوهش که در زمره پژوهش‌های ‏کمی- کیفی قرار دارد، ازنظر هدف، کاربردی- توسعه‌ای و ازنظر روش، توصیفی- پیمایشی می‌باشد. جامعه آماری پژوهش، گردشگران اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان اصفهان، حجم نمونه 385 نفر با استفاده از فرمول کوکران و نمونه‌گیری تصادفی در دسترس می‌باشد. به‌منظور بررسی عوامل مؤثر در انتخاب گردشگران، از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده و با استفاده از آمار توصیفی و نظام کدگذاری داده‌ها، به تجزیه‌وتحلیل ‏داده‌های حاصل از آن پرداخته شده است.‏ نتایج پژوهش، بیانگر عدم آگاهی از مفهوم اقامتگاه‌های بوم‌گردی به‌صورت جامع در بین گردشگران است. لذا، لزوم اطلاع‌رسانی، حمایت دولت از رویکرد کم شتاب گردشگری، ایجاد تصویر و برند مناسب تجربه محور، آگاه‌سازی و بازاریابی مناسب در این بخش از صنعت، ضروری است.

کلمات کلیدی

, بوم‌گردی, اقامتگاه بوم‌گردی, گردشگری تجربه محور, رویکرد کم شتاب
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@inproceedings{paperid:1074431,
author = {عنابستانی, علی اکبر and راضیه ربانی and زاهد شفیعی},
title = {بررسی عوامل مؤثر بر انتخاب گردشگران در ارتباط با اقامتگاه‌های بوم‌گردی به‌عنوان محصول گردشگری کم شتاب، (مورد پژوهی: اقامتگاه‌های بوم‌گردی ‏استان اصفهان)},
booktitle = {چهارمین کنفرانس ملی در مدیریت، حسابداری و اقتصاد با تاکید بر بازاریابی منطقه‌ای و جهانی},
year = {2019},
location = {تهران, ايران},
keywords = {بوم‌گردی، اقامتگاه بوم‌گردی، گردشگری تجربه محور، رویکرد کم شتاب},
}

[Download]

%0 Conference Proceedings
%T بررسی عوامل مؤثر بر انتخاب گردشگران در ارتباط با اقامتگاه‌های بوم‌گردی به‌عنوان محصول گردشگری کم شتاب، (مورد پژوهی: اقامتگاه‌های بوم‌گردی ‏استان اصفهان)
%A عنابستانی, علی اکبر
%A راضیه ربانی
%A زاهد شفیعی
%J چهارمین کنفرانس ملی در مدیریت، حسابداری و اقتصاد با تاکید بر بازاریابی منطقه‌ای و جهانی
%D 2019

[Download]