اولین همایش ملی مدرسه فردا , 2019-09-17

عنوان : ( مطالبه گری؛ رهیافتی انتقادی بر تحول در برنامه درسی نظام تعلیم و تربیت مبتنی بر آموزه های انقلاب اسلامی ایران )

نویسندگان: مرتضی نقره ای , مقصود امین خندقی , محمود سعیدی رضوانی ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

مفهوم مطالبه گری در ادبیات حوزة علوم سیاسی و اجتماعی، اغلب به عنوان گونه ای از کنش اجتماعی و سیاسی و در چهارچوب روابط دولت- ملت جامعة مدرن در نظر گرفته می شود. اما در ادبیات حوزة انقلاب اسلامی، به واسطة جوهرة ایدئولوژی اسلامی در انقلاب اسلامی و نیز پیوند مطالبه گری با گفتمان سازی، مفهومی گسترده تر است؛ به همین علت رهیافت های ویژه ای را هم در عرصة اجتماعی و سیاسی، در عرصة برنامه درسی نظام تعلیم و تربیت دارد. این مفهوم به عنوان یکی از خصایص، همچنین کارکردهای گفتمان سازی آموزه های انقلاب اسلامی، در قالب رویکرد گفتمان سازانه در برنامه های درسی مطرح است. رویکرد گفتمان سازانه در برنامه های درسی به عنوان رویکردی بدیل در راستای تحقق آموزه های انقلاب اسلامی است که به مثابه فرآیند تبدیل ایدئولوژی به یک مطالبة عمومی و فراگیر در مقام عمل اطلاق می شود.

کلمات کلیدی

, مطالبه گری, گفتمان سازی, رویکـرد گفتمان سازانه, آموزه های انقلاب اسلامی ایران, انتقادی, برنامه درسی
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@inproceedings{paperid:1075042,
author = {نقره ای, مرتضی and امین خندقی, مقصود and سعیدی رضوانی, محمود},
title = {مطالبه گری؛ رهیافتی انتقادی بر تحول در برنامه درسی نظام تعلیم و تربیت مبتنی بر آموزه های انقلاب اسلامی ایران},
booktitle = {اولین همایش ملی مدرسه فردا},
year = {2019},
location = {اردبیل, ايران},
keywords = {مطالبه گری، گفتمان سازی، رویکـرد گفتمان سازانه، آموزه های انقلاب اسلامی ایران، انتقادی، برنامه درسی},
}

[Download]

%0 Conference Proceedings
%T مطالبه گری؛ رهیافتی انتقادی بر تحول در برنامه درسی نظام تعلیم و تربیت مبتنی بر آموزه های انقلاب اسلامی ایران
%A نقره ای, مرتضی
%A امین خندقی, مقصود
%A سعیدی رضوانی, محمود
%J اولین همایش ملی مدرسه فردا
%D 2019

[Download]