عنوان : ( درآمدی بر رویکرد جرم شناختی در حوزه بازی های رایانه ای )
نویسندگان: سیدحسین حسینی ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
امروزه بازی های رایانه ای به طور گسترده مورد اقبال افراد به ویژه کودکان و نوجوانان قرار گرفته است. از آنجا کهکودکان و نوجوانان با بازی های رایانه ای در کنار عنصر دیدن و تماشا، آن را به طور مستقیم تجربه می کنند، دریادگیری و انجام رفتارهای آنان تاثیر بسزایی دارد. لاجرم چنانچه از بازی های رایانه ای خشونت آمیز استفاده شود،سبب خواهد شد تا رفتارهای کاربران و استفاده کنندگان این نوع بازی ها رنگ و بوی خشونت به خود گیرد. در واقعاستفاده کنندگان بازی های رایانه ای از طریق یادگیری رفتارهایی که در این نوع بازی ها آن ها را تجربه می کنند،قادر خواهند بود تا شبیه آن ها را در زندگیشان اجرا نمایند. همچنین اینکه بسیاری از بازی های مورد استفاده ینوجوانان، وارداتی هستند و مروج فرهنگ کشور سازنده می باشند. اموری که با ارزش های فرهنگی کشورهمخوانی نداشته و آن را برنمی تابد. نتیجه ی این تعارض فرهنگی ممکن است به ارتکاب جرم ختم شود. در سویدیگر، استفاده ی مکرر از این نوع بازی ها علاوه بر اینکه ارزش ها و اهداف نوینی را برای مخاطب شکل می دهد،نقض ارزش های اجتماعی موجود را امری طبیعی جلوه داده و از طریق خنثی سازی موانع درونی قبح انجامرفتارهای مجرمانه و خشونت آمیز را از بین می برد.
کلمات کلیدی
, بازی رایانه ای, جرم شناسی, تعارض فرهنگی, یادگیری, فنون خنثی سازی@inproceedings{paperid:1075624,
author = {حسینی, سیدحسین},
title = {درآمدی بر رویکرد جرم شناختی در حوزه بازی های رایانه ای},
booktitle = {کنفرانس ملی و دومین کنفرانس بین المللی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها},
year = {2019},
location = {کاشان, ايران},
keywords = {بازی رایانه ای، جرم شناسی، تعارض فرهنگی، یادگیری، فنون خنثی سازی},
}
%0 Conference Proceedings
%T درآمدی بر رویکرد جرم شناختی در حوزه بازی های رایانه ای
%A حسینی, سیدحسین
%J کنفرانس ملی و دومین کنفرانس بین المللی بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها
%D 2019