روانشناسی شناختی, دوره (4), شماره (3), سال (2016-12) , صفحات (21-30)

عنوان : ( بررسی توجه دیداری فضایی و چالاکی مهارت دیداری- دستی در کودکان دبستانی مبتلا به اختلالات یادگیری و مقایسه آن با کودکان عادی )

نویسندگان: سیده مریم مشیریان فراحی , هانیه ظریف گلباریزدی , سیدامیر امین یزدی ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

هدف از انجام پژوهش حاضر، مقایسه توجه دیداری فضایی و چالاکی مهارت دیداری- دستی در کودکان مبتلا به اختلال ی ادگیری با کودکان عاد ی می باشد. روش پژوهش پس رویداری و جامعه آماری شامل دانش آموزان پسر مبتلا به اختلالات یادگیری و عادی در مقطع دبستان شهر مشهد بود، که به وسیله نمونه در دسترس 15 نفر کودک مبتلا و 20 نفر کودک عادی انتخاب شد.ابزارها شامل آزمون کرسی رایانه ای وآزمون تعقیب دایره چرخان رایانه ای دو جامعه مستقل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. تحلیل داده ها نشان داد بین میانگین نمرات دانش آموزان مبتلا به اختلال T است. داده ها با روش آزمون و همتایان عادی آنان در آزمون کرسی و تعقیب دایره چرخان تفاوت معنی داری وجود دارد؛به طوری که توجه دیداری – فضایی و چالاکی مهارت دی داری – دستی کودکان مبتلا به اختلال یادگیری ضعیف تر از کودکان عادی است. این مشکلات باید در افراد مبتلا به اختلالات ی ادگیری مد نظر باشد و هدف مداخله قرار گیرد.

کلمات کلیدی

, p, ISSN: 2345, 5780
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1076066,
author = {مشیریان فراحی, سیده مریم and ظریف گلباریزدی, هانیه and امین یزدی, سیدامیر},
title = {بررسی توجه دیداری فضایی و چالاکی مهارت دیداری- دستی در کودکان دبستانی مبتلا به اختلالات یادگیری و مقایسه آن با کودکان عادی},
journal = {روانشناسی شناختی},
year = {2016},
volume = {4},
number = {3},
month = {December},
issn = {2345-5780},
pages = {21--30},
numpages = {9},
keywords = {p-ISSN: 2345-5780},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T بررسی توجه دیداری فضایی و چالاکی مهارت دیداری- دستی در کودکان دبستانی مبتلا به اختلالات یادگیری و مقایسه آن با کودکان عادی
%A مشیریان فراحی, سیده مریم
%A ظریف گلباریزدی, هانیه
%A امین یزدی, سیدامیر
%J روانشناسی شناختی
%@ 2345-5780
%D 2016

[Download]