مطالعات مدیریت ورزشی, سال (2019-6)

عنوان : ( طراحی مدل مدیریت آشوب گونه بازاریابی اثربخش در محیط توسعه ورزش قهرمانی ایران به روش ساختاری تفسیری )

نویسندگان: مجید خرسندی فر , حسین پیمانی زاد , محمدرضا اسماعیل زاده , محمد کشتی دار ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

تحقیق حاضر با هدف طراحی مدل مدیریت آشوب گونه بازاریابی اثربخش در محیط توسعه ورزش قهرمانی ایران به روش ساختاری تفسیری بود. تحقیق حاضر از نوع تحقیقات کیفی با ماهیت توصیفی تحلیلی می باشد و از نوع تحقیقات کاربردی است که به روش ساختاری تفسیری انجام شده است. جامعه آماری تحقیق شامل 15 نفر از اساتید و نخبگان مدیریت ورزشی و مدیران ورزشی خبره فدراسیون های ورزشی می باشند که به صورت نمونه گیری انتخابی انتخاب شدند. ابتدا از طریق فرایند دلفی و مصاحبه با خبرگان و تحقیقات کتابخانه ای گویه های تحقیق شامل 78 گویه شناسایی شد. سپس در مرحله بعد مولفه های تحقیق توسط خبرگان شناسایی گردید و در نهایت 12 مولفه برای گویه ها شناسایی گردید. سپس فرایند ساختاری تفسیری اجرا شد و با تجزیه و تحلیل میک مک نمودار قدرت نفوذ و وابستگی اجزاء مدل تعیین گردید. یافته ها نشان داد مولفه ها دارای 5 سطح می باشند و سطح اول شامل نقاط آشوب گونه و خلاقیت و نوآوری، سطح دوم شامل مدیریت تغییر و عملکرد ارزیابی، سطح سوم شامل طراحی ساختار، کارتیمی و یادگیری سازمانی، سطح چهارم شامل شناخت محیط و سطح پنجم شامل عوامل اقتصادی و فرهنگی مذهبی، فناوری اطلاعات و رسانه ها می باشند. با توجه به یافته ها توصیه می شود سازمان های ورزشی برای توسعه ورزش قهرمانی با شناخت دقیق از محیط و ساختار جامعه، طراحی سازمان را به گونه ای انجام دهند که زمینه توسعه سهم بازار از طریق اثرگذاری و مدیریت نقاط حساس و آشوب گونه فراهم شود.

کلمات کلیدی

مدیریت آشوب گونه؛ ورزش قهرمانی؛ تجیزیه و تحلیل میک مک
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1076437,
author = {مجید خرسندی فر and حسین پیمانی زاد and محمدرضا اسماعیل زاده and کشتی دار, محمد},
title = {طراحی مدل مدیریت آشوب گونه بازاریابی اثربخش در محیط توسعه ورزش قهرمانی ایران به روش ساختاری تفسیری},
journal = {مطالعات مدیریت ورزشی},
year = {2019},
month = {June},
issn = {2538-3213},
keywords = {مدیریت آشوب گونه؛ ورزش قهرمانی؛ تجیزیه و تحلیل میک مک},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T طراحی مدل مدیریت آشوب گونه بازاریابی اثربخش در محیط توسعه ورزش قهرمانی ایران به روش ساختاری تفسیری
%A مجید خرسندی فر
%A حسین پیمانی زاد
%A محمدرضا اسماعیل زاده
%A کشتی دار, محمد
%J مطالعات مدیریت ورزشی
%@ 2538-3213
%D 2019

[Download]