مطالعات مدیریت ورزشی, دوره (13), شماره (66), سال (2019-9)

عنوان : ( تدوین مدل نظری راهبردها و پیامدهای به کارگیری ایفلوئنسرهای ورزشی در رسانه های اتماعی با تاکید بر مصرف کالاهای ایرانی (با رویکرد داده بنیاد) )

نویسندگان: زهره شجاع , حسین پیمانی زاد , محمد کشتی دار , حسن فهیم ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

هدف: هدف تحقیق، شناسایی راهبردها و پیامدهای به‌کارگیری اینفلوئنسرهای ورزشی در رسانه‌های اجتماعی بر مصرف کالاهای ورزشی ایرانی است. روش‌شناسی: به‌منظور تحقق هدف از روش‌شناسی کیفی و روش تحقیق نظریه داده بنیاد با رویکرد استراوس و کوربین استفاده شد. جامعه تحقیق شامل اساتید، کارشناسان و صاحب‌نظران بازاریابی ورزشی و اینترنتی و اقتصاد بود و نمونه‌گیری آزمودنی‌ها هدفمند و مبتنی بر معیار صورت گرفت. ابزار جمع‌آوری داده‌ها، مصاحبه نیمه ساختاریافته بود و داده‌های حاصل از مصاحبه‌ها به روش زمینه‌ای، کدگذاری شده، تجزیه ‌و تحلیل گردید. یافته‌ها: نتیجه گروه‌بندی کدها، نشان‌دهنده 10 مقوله اصلی و 62 مقوله فرعی بود که در قالب مدل پارادایمی شامل؛ راهبردها (اطلاع‌رسانی و شناخت، نگاه حاکمیتی، نوآوری و شناخت، فرهنگ‌سازی، قوانین و مقررات و بازاریابی نوین) و پیامدها (توسعه فرهنگی و اخلاقی، توسعه فناوری، توسعه اجتماعی و توسعه برندینگ شخصی) پدیدار شد. نتیجه‌گیری: استفاده از اینفلوئنسرها، منبع تمایز برند محسوب می‌شود. با توجه به طیف گروه‌های هدف و مخاطبان رسانه‌های اجتماعی و همچنین اینفلوئنسرهای جذاب موجود در محیط ورزش؛ اگر بازاریابان ورزش کالاهای ایرانی نتوانند با تکیه بر این منابع ارزشمند انسانی، راهبردهای مناسبی را برگزینند و زمینه توسعه فرهنگی و اخلاقی، توسعه فناوری، توسعه اجتماعی و توسعه برندینگ شخصی را فراهم کنند، قادر به جلب رضایت مخاطبان در مصرف کالاهای ایرانی نخواهد بود.

کلمات کلیدی

بازاریابی ورزشی\\\"؛ اینفلوئنسرهای ورزشی\\\"؛ رسانه‌های اجتماعی\\\"؛ نظریه داده بنیاد
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1076439,
author = {زهره شجاع and حسین پیمانی زاد and کشتی دار, محمد and حسن فهیم},
title = {تدوین مدل نظری راهبردها و پیامدهای به کارگیری ایفلوئنسرهای ورزشی در رسانه های اتماعی با تاکید بر مصرف کالاهای ایرانی (با رویکرد داده بنیاد)},
journal = {مطالعات مدیریت ورزشی},
year = {2019},
volume = {13},
number = {66},
month = {September},
issn = {2538-3213},
keywords = {بازاریابی ورزشی\\\"؛ اینفلوئنسرهای ورزشی\\\"؛ رسانه‌های اجتماعی\\\"؛ نظریه داده بنیاد},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T تدوین مدل نظری راهبردها و پیامدهای به کارگیری ایفلوئنسرهای ورزشی در رسانه های اتماعی با تاکید بر مصرف کالاهای ایرانی (با رویکرد داده بنیاد)
%A زهره شجاع
%A حسین پیمانی زاد
%A کشتی دار, محمد
%A حسن فهیم
%J مطالعات مدیریت ورزشی
%@ 2538-3213
%D 2019

[Download]