عنوان : ( شناسایی الگوهای ذهنی خبرگان از مصرف کنندگان برندهای مقلد و جعلی محصولات ورزشی )
نویسندگان: محمد کشتی دار , مهدی طالب پور , مسعود دارابی , احمد نظری ترشیزی ,چکیده
امروزه تولید، توزیع و مصرف کالاهای مقلد و جعلی در ورزش یکی از روندهای جهانی بوده که به صورت هشدار دهندهای در حال افزایش است؛ و تبدیل به صنعتی درآمد زا شده است. هدف از پژوهش حاضر شناسایی الگوهای ذهنی خبرگان از مصرفکنندگان برندهای مقلد و جعلی محصولات ورزشی با استفاده از روششناسی کیو است. روش پژوهش از نظر پارادایم تفسیری است و به لحاظ قطعیت دادهها، آمیخته اکتشافی (کیفی-کمی) به شمار میرود و روش آن روش شناسی کیو است. جامعه آماری این پژوهش را متخصصین بازاریابی ورزشی، اساتید دانشگاهی مدیریت و بازاریابی ورزشی و فروشندگان کالاهای ورزشی به تعداد 25 نفر تشکیل دادند که به روش هدفمند انتخاب شدند. از میان مصاحبههای عمیق با خبرگان وپیشینه پژوهش مجموعه عبارات کیو، در 29 عبارت شناسایی و تایید شد. روایی صوری و محتوایی عبارات و نمودار کیو به وسیله خبرگان تایید شد. با تحلیل عوامل کیو شش الگوی ذهنی؛ قیمتگرایان، خدماتگرایان، ظاهرگرایان، ارزشگرایان، تجربهگرایان، چالشگرایان از خبرگان شناسایی و اولویتبندی شدند و مورد تفسیر قرار گرفتند. در نهایت پیرامون الگوهای شناسایی شده بحث گردید و تولید محصولات اصلی با کیفیت و قیمت مناسب و همچنین طراحی حرفهای در سایه حمایت دستگاههای اجرایی، به عنوان پیشنهادات کاربردی جهت برون رفت از آسیبهایی که برندهای مقلد و جعلی بر بازار داخلی وارد مینمایند ارائه شد.
کلمات کلیدی
الگوهای ذهنی؛ خبرگان؛ برند مقلد و جعلی؛ محصولات ورزشی؛ روش شناسی کیو@article{paperid:1076440,
author = {کشتی دار, محمد and طالب پور, مهدی and دارابی, مسعود and نظری ترشیزی, احمد},
title = {شناسایی الگوهای ذهنی خبرگان از مصرف کنندگان برندهای مقلد و جعلی محصولات ورزشی},
journal = {مطالعات مدیریت ورزشی},
year = {2019},
month = {July},
issn = {2538-3213},
keywords = {الگوهای ذهنی؛ خبرگان؛ برند مقلد و جعلی؛ محصولات ورزشی؛ روش شناسی کیو},
}
%0 Journal Article
%T شناسایی الگوهای ذهنی خبرگان از مصرف کنندگان برندهای مقلد و جعلی محصولات ورزشی
%A کشتی دار, محمد
%A طالب پور, مهدی
%A دارابی, مسعود
%A نظری ترشیزی, احمد
%J مطالعات مدیریت ورزشی
%@ 2538-3213
%D 2019