تربیت اسلامی, دوره (14), شماره (29), سال (2019-10) , صفحات (75-95)

عنوان : ( بررسی و مقایسه وضع موجود و مطلوب ویژگی های دبیران دین و زندگی از دیدگاه دانش آموزان )

نویسندگان: محمود سعیدی رضوانی , عبداله مهاجرگلیان , سیدجواد قندیلی , اعظم محمدزاده قصر ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

هدف این پژوهش، بررسی انتظارات دانش آموزان از ویژگی های مطلوب دبیران دین و زندگی و مقایسه آن با وضعیت موجود بود. این پژوهش، به لحاظ هدف، کاربردی و به لحاظ روش، پیمایشی است. جامعه آماری آن تمامی دانش آموزان دختر و پسر رشته تجربی و انسانی شهر سرخس بود، که با استفاده از روش نمونه گیری سهمیه ای، نمونه ای به حجم 280 نفر انتخاب و برای گردآوری دادهها از پرسشنامه محققساخته استفاده شد. برای احراز پایایی پرسشنامه نیز از آلفای کرونباخ استفاده شد که نتایج آن برای مقوله اعتقادات و اخلاق فردی 79/0 ،مقوله شخصی و روانی 89/0 ،مقوله اخلاق بین فردی 90/0 ،مقوله ویژگی های ظاهری 78/0 و مقوله شایستگی های حرفه ای 89/0 به دست آمد. برای تحلیل داده ها از روش های آمار توصیفی (میانگین و انحراف معیار) و آزمون های اندازه گیری مکرر و تی وابسته استفاده شد. نتایج مربوط به اندازه گیری مکرر نشان داد که از دیدگاه دانش آموزان بین ویژگی هـای مطلـوب و موجود دبیران دین و زندگی از لحاظ اولویت تفاوت کاملاً معنـاداری وجـود دارد (01.0

کلمات کلیدی

, انتظارات دانش آموزان, عملکرد دبیران دین و زندگی, وضع مطلـوب و موجـود, تربیت دینی.
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1076487,
author = {سعیدی رضوانی, محمود and مهاجرگلیان, عبداله and قندیلی, سیدجواد and محمدزاده قصر, اعظم},
title = {بررسی و مقایسه وضع موجود و مطلوب ویژگی های دبیران دین و زندگی از دیدگاه دانش آموزان},
journal = {تربیت اسلامی},
year = {2019},
volume = {14},
number = {29},
month = {October},
issn = {1735-4536},
pages = {75--95},
numpages = {20},
keywords = {انتظارات دانش آموزان، عملکرد دبیران دین و زندگی، وضع مطلـوب و موجـود، تربیت دینی.},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T بررسی و مقایسه وضع موجود و مطلوب ویژگی های دبیران دین و زندگی از دیدگاه دانش آموزان
%A سعیدی رضوانی, محمود
%A مهاجرگلیان, عبداله
%A قندیلی, سیدجواد
%A محمدزاده قصر, اعظم
%J تربیت اسلامی
%@ 1735-4536
%D 2019

[Download]