چهارمین کنفرانس ملی در مدیریت ، حسابداری و اقتصاد با تاکید بر بازاریابی منطقه ای و جهانی , 2019-05-02

عنوان : ( بررسی رابطه بین سرمایه فکری و عملکرد مالی شرکت ها در صنعت کشاورزی و غذایی )

نویسندگان: فرزانه نصیرزاده , سمیه فاروجی زاده ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

هدف از این مطالعه، بررسی رابطه بین سرمایه فکری و عملکرد مالی شرکتهای صنایع غذایی و کشاورزی پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران میباشد. جامعه آماری پژوهش در برگیرنده تمامی شرکتهای صنایع غذایی و کشاورزی پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران در سال های 1811 تا 1831 است که با استفاده از دادههای ترکیبی مورد مطالعه قرار گرفتهاند. نتایج نشان دادند که بین سرمایه فکری و عملکرد مالی )نسبت فروش به خالص داراییها( رابطه مثبت معناداری وجود دارد. همچنین، بین سرمایه ساختاری و ارتباطی با عملکرد مالی )نسبت فروش به خالص داراییها( رابطه معناداری وجود دارد؛ اما بین سرمایه انسانی و سرمایه نوآوری با عملکرد مالی )نسبت فروش به خالص داراییها( رابطه معناداری وجود ندارد. از سوی دیگر بین سرمایه فکری و اجزای آن با عملکرد مالی )بازده حقوق صاحبان سهام( رابطه معناداری مشاهده نگردید. افزون بر این، بین سرمایه فکری و سرمایه ساختاری با عملکرد مالی )بازده سرمایه( رابطه مثبت معناداری یافت شد. درحالی که بین سرمایه انسانی، سرمایه ارتباطی و سرمایه نوآوری با عملکرد مالی )بازده سرمایه( رابطه معناداری وجود ندارد.

کلمات کلیدی

, سرمایه فکری, عملکرد مالی, سرمایه ارتباطی, سرمایه انسانی, سرمایه ساختاری, سرمایه نوآوری
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@inproceedings{paperid:1076602,
author = {نصیرزاده, فرزانه and سمیه فاروجی زاده},
title = {بررسی رابطه بین سرمایه فکری و عملکرد مالی شرکت ها در صنعت کشاورزی و غذایی},
booktitle = {چهارمین کنفرانس ملی در مدیریت ، حسابداری و اقتصاد با تاکید بر بازاریابی منطقه ای و جهانی},
year = {2019},
location = {ت, ايران},
keywords = {سرمایه فکری، عملکرد مالی، سرمایه ارتباطی، سرمایه انسانی، سرمایه ساختاری، سرمایه نوآوری},
}

[Download]

%0 Conference Proceedings
%T بررسی رابطه بین سرمایه فکری و عملکرد مالی شرکت ها در صنعت کشاورزی و غذایی
%A نصیرزاده, فرزانه
%A سمیه فاروجی زاده
%J چهارمین کنفرانس ملی در مدیریت ، حسابداری و اقتصاد با تاکید بر بازاریابی منطقه ای و جهانی
%D 2019

[Download]