تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی, دوره (25), شماره (3), سال (2019-12) , صفحات (431-456)

عنوان : ( شناسایی مؤلفه های موفقیت تولید محتوا در شبکه اجتماعی اینستاگرام: پویش کیفی )

نویسندگان: فاطمه تقی پناهی , محسن نوکاریزی , محمدحسین دیانی ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

هدف: پژوهش حاضر به بررسی عوامل موفقیت تولید محتوا در شبکه اجتماعی اینستاگرام از منظر مشخصه‌های محتوا، تولیدکننده و شاخص‌های اثربخشی پرداخته است. روش پژوهش: روش پژوهش حاضر کیفی و با استفاده از تحلیل مضمون و بهره‌گیری از روش تحلیل مضمونِ نظرات کاربران، بررسی تجربه‌های موفق، نظرات متخصصان و تجربه زیسته تولیدکنندگان محتوا انجام شده است. یافته‌ها: یافته‌ها نشان داد عوامل موفقیت پذیرش محتوا از سوی کاربران شامل کیفیت، آگاهی‌بخشی، اعتبار، با ارزش افزوده، تخصصی، انگیزه‌بخش، سرگرم‌کننده، منحصربه فرد، مرتبط، واقع‌گرا، روزآمد، خلاقانه، قابل اجرا و اشتراک، و شخصی‌سازی شده است. شاخص‌های اثربخشی محتوا شامل تعداد دنبال‌کننده، بازخورد‌های کاربران در پست‌ها، داستان‌ها (استوری‌ها) و نمایه شامل میزان متوسط پسند، نظر، ذخیره‌کردن پست، به اشتراک‌گذاری، میزان درگیرکردن کاربر، میزان بازدیدها، میزان ارسال مطلب به صورت پیام خصوصی هستند. برخورداری از تعهد، خلاقیت، اعتبار، تخصص، هویت مشخص، مولد بودن و پرهیز از نسخه‌برداری، انتقادپذیر بودن، داشتن رفتار هوشمندانه، صبر و بردباری، روحیه همکاری و ارتباطات قوی، آشنایی با ابزارهای تحلیلی بستر ارائه و همسو بودن با تحولات و روزآمدسازی‌ کردن نیز از ویژگی‌های تولیدکننده موفق محتواست. نتایج: به نظر می‌رسد برای موفقیت در جلب نظر کاربران و پذیرش محتوا از سوی آن‌ها لازم است تولیدکننده محتوا حائز ویژگی‌های خاص باشد و به عوامل موفقیت تولید محتوا و شاخص‌های اثربخشی که برخی از آن‌ها مختص شبکه اجتماعی اینستاگرام است توجه داشته باشد.

کلمات کلیدی

, محتوا, بازاریابی محتوا, تولید محتوا, شاخص اثربخشی, تحلیل مضمون, بازاریابی دیجیتال
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1077758,
author = {تقی پناهی, فاطمه and نوکاریزی, محسن and دیانی, محمدحسین},
title = {شناسایی مؤلفه های موفقیت تولید محتوا در شبکه اجتماعی اینستاگرام: پویش کیفی},
journal = {تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی},
year = {2019},
volume = {25},
number = {3},
month = {December},
issn = {1027-7838},
pages = {431--456},
numpages = {25},
keywords = {محتوا، بازاریابی محتوا، تولید محتوا، شاخص اثربخشی، تحلیل مضمون، بازاریابی دیجیتال},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T شناسایی مؤلفه های موفقیت تولید محتوا در شبکه اجتماعی اینستاگرام: پویش کیفی
%A تقی پناهی, فاطمه
%A نوکاریزی, محسن
%A دیانی, محمدحسین
%J تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی
%@ 1027-7838
%D 2019

[Download]