18th Congress of Iranian Society of Medical Oncology and Hematology , 2019-11-14

عنوان : ( بررسی اثرات ضدسرطانی مشتقات فارنسیل اکسی کربوستریل بر روی رده سلولی سرطان پروستات انسانی (PC-3) در شرایط برون تنی )

نویسندگان: طیبه مقدم , احمدرضا بهرامی , حمید صادقیان , مریم مقدم متین ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

سرطان پروستات یکی از شایعترین سرطانها در میان مردان جهان میباشد. بروز این سرطان در ده سال اخیر در کشور ایران افزایش داشته است. داروهای شیمی درمانی رایج در بازار همچون سیسپلاتین علاوه بر عوارض جانبی و ایجاد در 1 مقاومت دارویی، برای سلولهای سالم بدن نیز سمی هستند. به همین علت مطالعاتی بر مبنای رابطه بین ساختار-فعالیت تلاشند تا ترکیبات ضد سرطانی موثرتر و بهینه ای را کشف کنند. هدف از مطالعه ما بررسی اثرات ضد سرطانی ترکیبات ) و سلولهای PC3 ) بر روی سلولهای سرطان پروستات انسانی ( 8fc و 7fc ,6fc -فارنسیلاکسیکربوستریل ( 8 و 7 و 6 میباشد. علاوه بر آن, تجزیه و تحلیلهای PI/annexin V و MTT ) از طریق آزمونهای HDFفیبروبلاست انسانی ( سنجیدهشد MTT ساختاری این ترکیبات با روشهای مدل سازی نیز صورت گرفت. میزان زندهمانی سلولها از طریق آزمون 48 ساعت IC50 تیمار شدند و نتایج 8fc و 6fc ساعت با غلظتهای افزایشی 72 و 48 ،24 که در طی آن، سلولها به مدت و 33/47 μg/mL HDF و برای سلولهای 26/33 و 32/46 μg/mL به ترتیب PC3 این ترکیبات بر روی سلولهای انحلال پذیری بسیار پایینی داشت و در همه غلظتها DMSO در تمامی غلظتها در حلال 7fc بدست آمد. ترکیب 116/1 بخاطر اثر کشندگی بیشتر برای مطالعات بعدی انتخاب شد. برای تعیین نوع مرگ سلولی از 8fc رسوب ایجاد شد. ترکیب و شاهد، آپوپتوز سلولی را اثبات 6fc ,8fc استفاده شد, که در طی آن مقایسه نمودارهای تیمار شده PI/annexin Vآزمون میتواند به عنوان یک عامل شیمی درمانی مناسب برای تیمار سرطان 8fc کردند. به طور کلی، نتایج نشان دادند که ترکیب را در مدل حیوانی سرطان پروستات و بر 8fc میتوان اثرات ضد سرطانی ، پروستات در آینده به شمار آید .برای ادامه روی دیگر ردههای سلولی سرطانی پروستات بررسی کرد .

کلمات کلیدی

, فارنسیل اکسی کربوستریل, شیمی درمانی , PC-3
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@inproceedings{paperid:1078076,
author = {مقدم, طیبه and بهرامی, احمدرضا and حمید صادقیان and مقدم متین, مریم},
title = {بررسی اثرات ضدسرطانی مشتقات فارنسیل اکسی کربوستریل بر روی رده سلولی سرطان پروستات انسانی (PC-3) در شرایط برون تنی},
booktitle = {18th Congress of Iranian Society of Medical Oncology and Hematology},
year = {2019},
location = {تهران, ايران},
keywords = {فارنسیل اکسی کربوستریل، شیمی درمانی ،PC-3},
}

[Download]

%0 Conference Proceedings
%T بررسی اثرات ضدسرطانی مشتقات فارنسیل اکسی کربوستریل بر روی رده سلولی سرطان پروستات انسانی (PC-3) در شرایط برون تنی
%A مقدم, طیبه
%A بهرامی, احمدرضا
%A حمید صادقیان
%A مقدم متین, مریم
%J 18th Congress of Iranian Society of Medical Oncology and Hematology
%D 2019

[Download]