عنوان : ( گردشگری غذا فرصتی برای توسعه گردشگری در ایران )
نویسندگان: احمد لطیفیان ,چکیده
گردشگری غذایی، صنعتی نوپا و جدید است که میتوان آنرا زیر شاخه انواع گردشگری فرهنگی، ماجراجویانه و سلامت به شمار آورد؛زیرا هنگامیکه یک گردشگر به مقصد خاصی سفر می کند در پی کسب تجارب و اتفاقات جدید است بنا براین با چشیدن طعم یک غذای جدید حس ماجراجویانه خود را ارضا میکند و همچنین با فرهنگ و آداب و رسوم آن منطقه آشنا می شود؛ وعلاوه بر آن سفر می تواند با هدف غذا درمانی انجام شود.امروزه کشورهای پیشرفته و توسعه یافته برای توسعه بخش های اقتصادی و روستایی خود از این صنعت بهره جسته اند و موفقیت های زیادی در این زمینه کسب کرده اند. برگزاری جشنواره های بین المللی غذایی و فستیوال های جهانی و همچنین استفاده از ابزار رسانه ای گسترده فضایی رقابتی میان این کشورها بر سر جذب گردشگر ایجاد کرده است. اما متاسفانه در ایران با وجود اینکه یکی از مکاتب اصلی آشپزی است و با توجه به دارا بودن اقلیم ها ی مختلف تنوع غذایی زیاد و گسترده ای دارد،هنوز به این صنعت توجه خاصی نشده است و گردشگری غذایی جایگاهی ندارد و نیاز شدید به مطالعه و برنامه ریزی در این حوزه دارد.
کلمات کلیدی
, گردشگری غذایی, ایران, جذب گردشگر, رسانه, جشنواره, برنامه ریزی@inproceedings{paperid:1078106,
author = {لطیفیان, احمد},
title = {گردشگری غذا فرصتی برای توسعه گردشگری در ایران},
booktitle = {پنجمین کنفرانس بین المللی پژوهش در مدیریت ، اقتصاد و توسعه},
year = {2019},
location = {تفلیس-گرجستان, گرجستان},
keywords = {گردشگری غذایی،ایران،جذب گردشگر،رسانه، جشنواره، برنامه ریزی},
}
%0 Conference Proceedings
%T گردشگری غذا فرصتی برای توسعه گردشگری در ایران
%A لطیفیان, احمد
%J پنجمین کنفرانس بین المللی پژوهش در مدیریت ، اقتصاد و توسعه
%D 2019