ششمین همایش بین‌المللی آموزش مهندسی ایران، , 2019-11-19

عنوان : ( الگوی توسعه حرفه‌ای اعضای هیئت علمی به منظور ارتقای کیفیت در آموزش مهندسی )

نویسندگان: داود قرونه ء ,

بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

این مقاله با هدف ارائه الگویی برای توسعه حرفه‌ای اعضای هیئت علمی در آموزش مهندسی تدوین شده است. برای این منظور، ابتدا پیشینه موضوع و الگوهای ارائه شده توسط سایر محققان مورد بررسی قرار گرفت. سپس با تحلیل پیشینه، نسبت به طراحی الگوی مفهومی اقدام شد. الگوی ارائه شده در این مقاله یک الگوی فرآیندی و محتوایی است. بر مبنای این الگو، نقطه آغاز برنامه‌های توسعه هیئت علمی مأموریت دانشگاه و نیازهای اعضای هیئت علمی است. همچنین راهبردهای مختلفی برای اجرای برنامه‌های توسعه حرفه‌ای ارائه شده است و برخورداری از مکانیزم ارزشیابی و بازخورد از دیگر ویژگی‌های این الگو است که آن را از سایر الگوهای مشابه متمایز می‌سازد.

کلمات کلیدی

, توسعه حرفه‌ای, اعضای هیئت علمی, ارتقای کیفیت, آموزش مهندسی