رویش روان شناسی, دوره (8), شماره (1), سال (2019-4) , صفحات (39-48)

عنوان : ( مقایسه ناتوانیهای ویژه در یادگیری دانش آموزان مبتلا به اختلال نقص توجه/ بیش فعالی و بهنجار )

نویسندگان: فاطمه خزائی , زهرا سعیدی , ام النبی خزائی , سیدامیر امین یزدی ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

پژوهش حاضر با هدف مقایسه نارساییهای ویژه در یادگیری دانش آموزان مبتلا به اختلال نقص توجه/ بیش فعالی و بهنجار انجام شد. روش تحقیق پژوهش با توجه به ماهیت آن توصیفی- مقایسهای میباشد. نمونه پژوهش متشکل از دو گروه ) 50 نفری( دانش آموزان مبتلا به بیش فعالی/ نارسایی توجه و بهنجار بودند که با روش نمونهگیری خوشهای چند مرحلهای از 9 ساله شهر مشهد انتخاب شدند. ابزار سنجش پژوهش - بین کودکان 12 بود. جهت تحلیل \\\\\\\")CLDQ( شامل پرسشنامه \\\\\\\"مشکلات یادگیری دادههای پژوهش از آمار توصیفی و روش تحلیل واریانس چندمتغیره استفاده گردید. یافتههای حاصل از تحلیل دادههای پژوهش نشان داد که بین میانگین نمرات 5عامل اصلی مشکلات یادگیری )خواندن، حساب کردن، شناخت اجتماعی، اضطراب اجتماعی و عملکردهای فضایی( در بین دانش آموزان مبتلا به اختلال نقص توجه/ بیش فعالی و بهنجار تفاوت و افراد گروه بهنجار در مؤلفههای )p< 0/ معناداری وجود دارد ) 05 خواندن، حساب کردن، شناخت اجتماعی و عملکردهای فضایی، عملکرد بهتری نسبت به گروه دانش آموزان مبتلا به اختلال نقص توجه/ بیش فعالی برخوردارند. این یافتهها حاکی از این است که توجه به اختلال نقص توجه /بیش فعالی میتواند عامل مؤثری در کار با دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری باشند.

کلمات کلیدی

, نارساییهای ویژه در یادگیری, مشکلات یادگیری, اختلال نقص توجه/ بیش فعالی,
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1078382,
author = {فاطمه خزائی and زهرا سعیدی and ام النبی خزائی and امین یزدی, سیدامیر},
title = {مقایسه ناتوانیهای ویژه در یادگیری دانش آموزان مبتلا به اختلال نقص توجه/ بیش فعالی و بهنجار},
journal = {رویش روان شناسی},
year = {2019},
volume = {8},
number = {1},
month = {April},
issn = {2383-353X},
pages = {39--48},
numpages = {9},
keywords = {نارساییهای ویژه در یادگیری، مشکلات یادگیری، اختلال نقص توجه/ بیش فعالی،},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T مقایسه ناتوانیهای ویژه در یادگیری دانش آموزان مبتلا به اختلال نقص توجه/ بیش فعالی و بهنجار
%A فاطمه خزائی
%A زهرا سعیدی
%A ام النبی خزائی
%A امین یزدی, سیدامیر
%J رویش روان شناسی
%@ 2383-353X
%D 2019

[Download]