علوم اعصاب شفای خاتم, دوره (8), شماره (2), سال (2020-5) , صفحات (29-38)

عنوان : ( تاثیر محتوای تبلیغ بر میزان توجه افراد با بررسی توان باند آلفا )

نویسندگان: زهرا امینی روشن , سیدمرتضی عظیم زاده , مهدی طالب پور , مجید قشونی ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

چکیده مقدمه: تبلیغات بی فایده خواهند بود اگر نتوانند توجه مخاطبان را به خود جلب کنند. در همین راستا هدف از اجرای این تحقیق بررسی تغییرات ناحیه فرونتال و پری فرونتال مغز در ارتباط با توان باند آلفا در حین تماشای تبلیغات بازرگانی بود. مواد و روشها: روش تحقیق این پژوهش نیمه تجربی بود و برای این منظور دو تبلیغ (ورزشی و غیر ورزشی) شرکت پپسی روی 30 داوطلب (15 مرد و 15 زن) بررسی شده است. در این تحقیق از نرم افزار نوروگاید برای تبدیل داده های الکتروآنسفالوگرافی به داده های کمی و به منظور آزمون فرضیه های تحقیق از آزمون آنالیز واریانس مکرر استفاده شد. یافته ها: نتایج حاصل از تحقیق نشان داده است که قدرت آلفا در زمان مشاهده تبلیغ ورزشی در میان تمامی افراد و در اکثریت کانال ها کاهش داشته و این کاهش نیز معنادار بوده است در حالیکه این کاهش در هنگام مشاهده تبلیغ غیر ورزشی در هیچ کدام از کانال ها اتفاق نیفتاده است. این اختلاف از لحاظ تاثیر جنسیت بررسی شد و نتایج نشان داد که بین زنان و مردان اختلاف معناداری وجود ندارد. نتیجه گیری: می توان گفت استفاده از عناصر و فاکتورهای ورزشی در تبلیغات قادراست توجه بیشتری را در افراد نسبت به محصول تبلیغ شده ایجاد کند و باعث ماندگاری و یادآوری بهتر برند شود. در نتیجه باعث افزایش خرید محصول یا برند تبلیغ شده شود و به مهمترین نگرانی شرکت ها در زمینه سرمایه گذاری در ورزش که همانا عدم برگشت سود و سرمایه است، پاسخ علمی دهد.

کلمات کلیدی

, علوم اعصاب, الکتروآنسفالوگرافی, توجه, ورزش, بازاریابی
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1078463,
author = {امینی روشن, زهرا and عظیم زاده, سیدمرتضی and طالب پور, مهدی and مجید قشونی},
title = {تاثیر محتوای تبلیغ بر میزان توجه افراد با بررسی توان باند آلفا},
journal = {علوم اعصاب شفای خاتم},
year = {2020},
volume = {8},
number = {2},
month = {May},
issn = {2322-1887},
pages = {29--38},
numpages = {9},
keywords = {علوم اعصاب، الکتروآنسفالوگرافی، توجه، ورزش، بازاریابی},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T تاثیر محتوای تبلیغ بر میزان توجه افراد با بررسی توان باند آلفا
%A امینی روشن, زهرا
%A عظیم زاده, سیدمرتضی
%A طالب پور, مهدی
%A مجید قشونی
%J علوم اعصاب شفای خاتم
%@ 2322-1887
%D 2020

[Download]