عنوان : ( شناسایی مؤلفه های مدل تعالی برند ملی فوتبال ایران )
نویسندگان: علی امیرحاجلو , رسول نظری , سیدمرتضی عظیم زاده ,چکیده
هدف از پژوهش حاضر شناسایی مؤلفه های مدل تعالی برند ملی فوتبال ایران بود. پژوهش با استفاده از طرحهای آمیخته از نوع اکتشافی بهترتیب در دو بخش روش کیفی و روش کمی انجام گرفت. در بخش کیفی، مبتنی بر نظریۀ زمینه ای داده ها از طریق مصاحبه با 25 نفر از متخصصان گردآوری شد. برای تحلیل دادههای کیفی، از روش تحلیل میکروسکوپی استفاده شد. در بخش کمی جامعۀ پژوهش کلیۀ صاحبنظران فوتبال بودند. تعداد نمونه 384 نفر به عنوان نمونه در نظر گرفته شد. به منظور گردآوری اطلاعات از پرسشنامۀ محقق ساختۀ برآمده از یافته های بخش کیفی استفاده شد. پس از تأیید روایی صوری و محتوایی پرسشنامه ها توسط متخصصان، پایایی از طریق آلفای محاسبه شد. با انجام کدگذاری آزاد، محوری و گزینشی تعداد 272 کد اولیه، 55 مفهوم، 12 مقوله و در نهایت 6 طبقه سازماندهی شدند. مدل مؤلفه های مدل تعالی برند ملی فوتبال ایران از برازش مناسبی برخوردار بود. به طور کلی به مدیران فدراسیون فوتبال ایران توصیه میشود بهمنظور تعالی برند ملی فوتبال ایرانی شاخصههای احصاشده را مدنظر قرار دهند.
کلمات کلیدی
, برند, تعالی, چالش, ذینفعان, فوتبال.@article{paperid:1078475,
author = {علی امیرحاجلو and رسول نظری and عظیم زاده, سیدمرتضی},
title = {شناسایی مؤلفه های مدل تعالی برند ملی فوتبال ایران},
journal = {رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی},
year = {2019},
volume = {7},
number = {24},
month = {May},
issn = {2423-3293},
pages = {95--109},
numpages = {14},
keywords = {برند، تعالی، چالش، ذینفعان، فوتبال.},
}
%0 Journal Article
%T شناسایی مؤلفه های مدل تعالی برند ملی فوتبال ایران
%A علی امیرحاجلو
%A رسول نظری
%A عظیم زاده, سیدمرتضی
%J رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی
%@ 2423-3293
%D 2019