عنوان : ( بررسی رابطه مصرف رسانه ای و آگاهی سیاسی در میان دانشجویان دانشگاه اصفهان )
نویسندگان: حسین هرسیج , سیدمرتضی نوعی باغبان , زهرا صادقی نقد علی ,چکیده
هدف از نگارش این مقاله، بررسی تأثیر وسایل ارتباط جمعی بر آگاهی سیاسی دانشجویان در دانشگاه اصفهان بوده است. این مطالعه بر روی 160 نفر از دختران و پسران دانشجوی دانشگاه اصفهان انجام شده است. ابعاد آگاهی سیاسی به سه متغیر (آگاهی از مفاهیم سیاسی، آگاهی از نهادهای سیاسی و آگاهی از تاریخ سیاسی) تقسیم میشود. با در نظر گرفتن سه نوع وسایل ارتباط جمعی (رسانههای چاپی، رسانههای پخش و رسانههای دیجیتال)، مشاهده شد که همبستگیهای معناداری میان مصرف رسانههای چاپی، رسانه های پخش و رسانه های دیجیتال با ابعاد آگاهی از مفاهیم سیاسی، آگاهی از نهادهای سیاسی و آگاهی از تاریخ سیاسی وجود دارد. یافته ها همچنین نشان داد که مصرف رسانههای دیجیتال ارتباطی مثبت اما غیرمعنا دار با آگاهی از مفاهیم سیاسی دارد.
کلمات کلیدی
, آگاهی از مفاهیم سیاسی, آگاهی از نهادهای سیاسی, آگاهی از تاریخ سیاسی, رسانههای چاپی و دیجیتال@article{paperid:1078832,
author = {حسین هرسیج and نوعی باغبان, سیدمرتضی and زهرا صادقی نقد علی},
title = {بررسی رابطه مصرف رسانه ای و آگاهی سیاسی در میان دانشجویان دانشگاه اصفهان},
journal = {پژوهشهای ارتباطی},
year = {2014},
volume = {21},
number = {3},
month = {November},
issn = {1025-3963},
pages = {33--54},
numpages = {21},
keywords = {آگاهی از مفاهیم سیاسی- آگاهی از نهادهای سیاسی- آگاهی از تاریخ سیاسی- رسانههای چاپی و دیجیتال},
}
%0 Journal Article
%T بررسی رابطه مصرف رسانه ای و آگاهی سیاسی در میان دانشجویان دانشگاه اصفهان
%A حسین هرسیج
%A نوعی باغبان, سیدمرتضی
%A زهرا صادقی نقد علی
%J پژوهشهای ارتباطی
%@ 1025-3963
%D 2014