رشد فناوری, دوره (16), شماره (61), سال (2020-2) , صفحات (45-52)

عنوان : ( تاثیر نوآوری در زمینه خاص بر رفتار خرید اکتشافی در محصولات نوآور )

نویسندگان: مونا کاردانی ملکی نژاد , علیرضا خوراکیان , فریبرز رحیم نیا ,

بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

نوآوری در یک شرکت، کلید موفقیت و عامل بقای آن در یک محیط رقابتی است. مطالعه فعلی بینشی برای مدیریت در زمینه برنامه ریزی و بازاریابی فناوری های نوآور مانند تکنولوژی پوشیدنی را فراهم می کند. کسب و کار ها دارای ایده های جدید باید روش های راهبردی را برای شناسایی و ارتباط موثر با مصرف کنندگان نوگرا با هدف راه اندازی موفقیت آمیز محصولات نوآور همچون محصولات هوشمند پوشیدنی بکار گیرند. آنها باید اهمیت اینکه این دسته از مصرف کنندگان، به عنوان تعیین کننده های مهم پذیرش محصولات نوآور می توانند باشند را درک کنند. بنابراین مطالعه حاضر به بررسی اثر نوآوری در زمینه خاص بر روی رفتار خرید اکتشافی در محصولات نوآور پرداخته است. روش پژوهش حاضر تحلیلی- پیمایشی و جامعـه آمـاری آن، مصرف کنندگان محصولات هوشمند پوشیدنی در شهر مشهد است. برای جمع آوری داده های اولیه از ابزار پرسشنامه استفاده شد. با استفاده از فرمول های مربوطه، حجم نمونة آماری 390 تعیین شد. پس از جمع آوری داده ها، فرضیه های پژوهش با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری و از طریق نرم افزار آموس تجزیه وتحلیل شدند. نتایج بررسی ها نشان دادتد که نوآوری در زمینه خاص بر پیش بینی پذیرش نوآوری تاثیرگذار است و بر تمایل مصرف کنندگان به دنبال کسب اطلاعات بیشتر و پذیرش واقعی نوآوری ها تأثیر می گذارد. بنابراین پیشنهاد می شود که بازاریابان به منظور بازاریابی موفقیت آمیز محصولات جدید، تاثیر نوآوری ها از جمله نوآوری در زمینه خاص بر رفتار خرید محصولات نوآور ازجمله محصولات هوشمند پوشیدنی را درک کنند.

کلمات کلیدی

اطلاعات دارای نوگرایی؛ جستجو اطلاعات اکتشافی؛ کسب اکتشافی محصول؛ محصول دارای نوگرایی؛ محصولات نوآور.
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1078949,
author = {کاردانی ملکی نژاد, مونا and خوراکیان, علیرضا and رحیم نیا , فریبرز},
title = {تاثیر نوآوری در زمینه خاص بر رفتار خرید اکتشافی در محصولات نوآور},
journal = {رشد فناوری},
year = {2020},
volume = {16},
number = {61},
month = {February},
issn = {1735-5486},
pages = {45--52},
numpages = {7},
keywords = {اطلاعات دارای نوگرایی؛ جستجو اطلاعات اکتشافی؛ کسب اکتشافی محصول؛ محصول دارای نوگرایی؛ محصولات نوآور.},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T تاثیر نوآوری در زمینه خاص بر رفتار خرید اکتشافی در محصولات نوآور
%A کاردانی ملکی نژاد, مونا
%A خوراکیان, علیرضا
%A رحیم نیا , فریبرز
%J رشد فناوری
%@ 1735-5486
%D 2020

[Download]