عنوان : ( ارائه مدلی جهت محاسبه ارزش دوره عمر مشتریان در صنعت نرم افزار )
نویسندگان: مجتبی پورسلیمی , مسعود آبیار ,چکیده
با گسترش تکنولوژی و فناوریهای نوین و در پی آن توسعه سامانههای اطلاعات و مدیریت دانش مانند نرمافزارهای مالی- اداری و ورود آنها به محیطهای کاری، جهان شاهد کاربرد تنگاتنگ این سیستمها در سازمانها و بهبود عملکردها و نیز دستیابی بهتر و سریعتر به هدفهای سازمانی بوده است. سامانههای اطلاعات دارای نقش حیاتی در عملکرد کسبوکار است و دربرگیرنده ابعاد مالی و غیرمالی برای شرکت هستند. اما پیشرفت در ارائه اطلاعات، سازمانها را مجبور ساخته تا برای توسعه سیستم های خود همگام با استراتژیهای شرکت قدم برداشته و آنها را در جهت کسب هدفهای سازمانی خود اصلاح کنند. این منجر به سرازیر شدن درخواستهای توسعه بسیاری برای شرکتهای تولیدکننده نرمافزار می گردد که در بسیاری از موارد پاسخ به همه آنها برای تولیدکنندگان نرمافزار میسر نمیباشد، لذا این شرکتها ناگزیر به انتخاب از بین درخواستهای مشتریانشان هستند، مشتریانی که بیشترین ارزش را برای سازمان به همراه دارند. یکی از روشهای مورد است. در (Customer Lifetime Value (CLV)) استفاده برای رسیدن به این هدف، محاسبه ارزش دوره عمر مشتری این تحقیق مدلی نوین برای محاسبه ارزش دوره عمر با توجه به پارامترهای مطرح در صنعت نرمافزار ارائه میگردد. در فرایند پیشنهادی این تحقیق که در یکی از شرکتهای تولیدکننده نرم-افزار در مشهد اجرا گردید، ابتدا مقادیر شاخص- های مدل برای 308 مشتری تعیین و با استفاده از آنها ارزش دوره عمر هر یک از مشتریان محاسبه شده است؛ در پایان محاسبه گردیده وکارایی آن با مدل پیشنهادی مقایسه و نتایج آن RFM ارزش دوره عمر مشتریان براساس مدل مرسوم شرح داده شده است
کلمات کلیدی
, ارزش دوره عمر مشتری, صنعت نرم افزار, پشتیبانی نرم افزار@inproceedings{paperid:1079066,
author = {پورسلیمی, مجتبی and آبیار, مسعود},
title = {ارائه مدلی جهت محاسبه ارزش دوره عمر مشتریان در صنعت نرم افزار},
booktitle = {کنفرانس بینالمللی مدلها و تکنیکهای کمی در مدیریت},
year = {2020},
location = {قزوین, ايران},
keywords = {ارزش دوره عمر مشتری، صنعت نرم افزار، پشتیبانی نرم افزار},
}
%0 Conference Proceedings
%T ارائه مدلی جهت محاسبه ارزش دوره عمر مشتریان در صنعت نرم افزار
%A پورسلیمی, مجتبی
%A آبیار, مسعود
%J کنفرانس بینالمللی مدلها و تکنیکهای کمی در مدیریت
%D 2020