عنوان : ( طراحی مدل معادلات ساختاری تصویر تیم و هویت تیمی هواداران در صنعت ورزش )
نویسندگان: امیر منتظری , مهدی طالب پور , رضا اندام , انوشیروان کاظم نژاد ,چکیده
هدف: هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش تصویر تیم در هویت تیمی هواداران در صنعت ورزش ایران از طریق مدلسازی معادلات ساختاری بود. روششناسی: روش تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش را کلیۀ هواداران بالای 18 سال تیمهای حاضر در لیگ برتر فوتبال ایران در فصل 95 ـ 94 (لیگ پانزدهم) تشکیل دادند. در نهایت 640 پرسشنامه مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفتند. برای سنجش هویت تیمی از پرسشنامه هییر و همکاران(2011) و برای سنجش تصویر تیم از پرسشنامه چان (2008)، استفاده شد. پس از تأیید روایی صوری و محتوایی پرسشنامهها، میزان پایایی پرسشنامههای هویت تیمی و تصویر تیم در یک مطالعه راهنما و با استفاده از ضریب همبستگی آلفای کرونباخ به ترتیب برابر با 93/0=α و 81/0=α برآورد شدند. یافتهها: تجزیه و تحلیل مدل معادله ساختاری پژوهش نشان داد، تصویر تیم بر هویت تیمی هواداران تأثیر مثبت و معنیداری دارد. نتیجهگیری: بنابراین به مدیران ورزشی توصیه میشود در ایجاد تصویر مثبت از تیم در ذهن هواداران به منظور ایجاد و بالا بردن هویت تیمی آنان به مواردی از قبیل قدردانی از هواداران و انجام بازی جوانمردانه توجه نمایند.
کلمات کلیدی
هویت اجتماعی برند نگرش بازاریابی لیگ برتر@article{paperid:1079154,
author = {منتظری, امیر and طالب پور, مهدی and رضا اندام and انوشیروان کاظم نژاد},
title = {طراحی مدل معادلات ساختاری تصویر تیم و هویت تیمی هواداران در صنعت ورزش},
journal = {مدیریت و توسعه ورزش},
year = {2018},
volume = {7},
number = {3},
month = {December},
issn = {2322-4800},
pages = {1--16},
numpages = {15},
keywords = {هویت اجتماعی برند نگرش بازاریابی لیگ برتر},
}
%0 Journal Article
%T طراحی مدل معادلات ساختاری تصویر تیم و هویت تیمی هواداران در صنعت ورزش
%A منتظری, امیر
%A طالب پور, مهدی
%A رضا اندام
%A انوشیروان کاظم نژاد
%J مدیریت و توسعه ورزش
%@ 2322-4800
%D 2018