عنوان : ( مؤلفههای تدریس در موقعیتهای یاددهی-یادگیری روییدنی )
نویسندگان: الهه حسین پور یزدانی , حسین جعفری ثانی , مرتضی کرمی ,چکیده
یکی از ضروری ترین تحولات در راستای ارتقای عملکرد نظامهای آموزشی، تحول در نگرش و روش تدریس معلمان نظام آموزشی است. پژوهش حاضر با هدف بررسی تجارب زیستهی معلمان ابتدایی از تدریس در موقعیتهای یاددهی یادگیری روییدنی انجام شده است. با توجه به ماهیت موضوع مورد مطالعه، پژوهش حاضر از حیث هدف در زمره پژوهشهای کاربردی قرار دارد و از حیث روش پژوهش، با رویکرد کیفی و با استفاده از روش پدیدارشناسی توصیفی انجام شده است. میدان مطالعه این پژوهش مدارس مقطع ابتدایی شهر مشهد در نیمسال دوم تحصیلی 1398-1399 بود. نمونه پژوهش شامل معلمان موفق در مقطع ابتدایی بود که به صورت نمونه هدفمند مورد مطالعه قرار گرفتند. برای گردآوری اطلاعات، از مصاحبههای نیمه ساختاریافته فردی تا رسیدن به اشباع نظری استفاده شد. جهت تجزیهو تحلیل دادهها از مرحلهی اول و دوم روش کدگذاری اشتراوس و کوربین یعنی کدگذاری باز و محوری استفاده شد. جهت کسب اعتبار یافتههای پژوهش از روشهای بررسی توسط مشارکتکنندگان، توصیف جامع از شرایط مشارکتکنندگان، انتخاب هدفمند مشارکتکنندگان، کدگذار ثانوی و بررسی توسط اساتید متخصص استفاده شد. نتایج نشان میدهد که مؤلفههای تدریس در موقعیتهای یاددهی-یادگیری روییدنی از نظر معلمان شرکت کننده در پژوهش عبارت است از: شرایط بسترساز استفاده از موقعیتهای روییدنی، ویژگیهای معلم، ویژگیهای دانشآموزان و ارزشیابی در موقعیتهای روییدنی.
کلمات کلیدی
, برنامه درسی روییدنی, موقعیت یاددهی-یادگیری روییدنی, تدریس, معلمان مقطع ابتدایی@inproceedings{paperid:1079636,
author = {الهه حسین پور یزدانی and جعفری ثانی, حسین and کرمی, مرتضی},
title = {مؤلفههای تدریس در موقعیتهای یاددهی-یادگیری روییدنی},
booktitle = {دومین کنفرانس ملی یافته های نوین یاددهی- یادگیری در دوره ابتدایی},
year = {2020},
location = {بندر عباس, ايران},
keywords = {برنامه درسی روییدنی، موقعیت یاددهی-یادگیری روییدنی، تدریس، معلمان مقطع ابتدایی},
}
%0 Conference Proceedings
%T مؤلفههای تدریس در موقعیتهای یاددهی-یادگیری روییدنی
%A الهه حسین پور یزدانی
%A جعفری ثانی, حسین
%A کرمی, مرتضی
%J دومین کنفرانس ملی یافته های نوین یاددهی- یادگیری در دوره ابتدایی
%D 2020