عنوان : ( بررسی میزان هماهنگی مجموعه کتابخانه مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد از نظر تعداد و موضوعات با نیازهای آموزشی دانشجویان در مقاطع و رشته های مختلف تحصیلی )
نویسندگان: مریم رفیع ,چکیده
پژوهش حاضر از نوع کاربردی و از حیث روش توصیفی و پیمایشی است و با هدف بررسی میزان هماهنگی مجموعه کتابخانه مرکزی دانشگاه فردوسی از نظر تعداد و موضوعات با نیازهای آموزشی دانشجویان در مقاطع و رشته های مختلف تحصیلی انجام گرفته است. جامعه پژوهش کلیه دانشجویان شاغل به تحصیل در سال 1394 می باشد.جمع آوری داده ها از طریق مشاهده میدانی و پرسشنامه محقق ساخته صورت گرفته است.در مجموع از 400 پرسشنامه توزیع شده 378 پرسشنامه به عنوان نمونه نهایی انتخاب شدند..نتایج حاصل از تحلیل داده ها نشان داد که دانشجویان در تمام مقاطع و رشته های تحصیلی ازوضعیت موجود در کتابخانه مرکزی دانشگاه فردوسی از نظر تعداد وموضوعات با نیازهای آموزشی خود رضایت دارند. فقط بین توزیع فراوانی منابع موجود با تعداد دانشجویان رابطه ای وجود ندارد.
کلمات کلیدی
, کتابخانه های دانشگاهی, مجموعه سازی در کتابخانه های دانشگاهی, استانداردهای کتابخانه های دانشگاهی ایران, میزان هماهنگی در کتابخانه های دانشگاهی, نیاز های اطلاعاتی دا@article{paperid:1079766,
author = {رفیع, مریم},
title = {بررسی میزان هماهنگی مجموعه کتابخانه مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد از نظر تعداد و موضوعات با نیازهای آموزشی دانشجویان در مقاطع و رشته های مختلف تحصیلی},
journal = {تازه های اطلاع رسانی و مهارت های اطلاع یابی},
year = {2019},
number = {49},
month = {August},
issn = {1648-7989},
pages = {18--28},
numpages = {10},
keywords = {کتابخانه های دانشگاهی; مجموعه سازی در کتابخانه های دانشگاهی; استانداردهای کتابخانه های دانشگاهی ایران; میزان هماهنگی در کتابخانه های دانشگاهی; نیاز های اطلاعاتی دانشجویان; هماهنگی مجموعه کتابخانه دانشگاهی با نیازهای دانشجویان},
}
%0 Journal Article
%T بررسی میزان هماهنگی مجموعه کتابخانه مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد از نظر تعداد و موضوعات با نیازهای آموزشی دانشجویان در مقاطع و رشته های مختلف تحصیلی
%A رفیع, مریم
%J تازه های اطلاع رسانی و مهارت های اطلاع یابی
%@ 1648-7989
%D 2019