نوزدهمین کنگره ملی خوردگی , 2020-02-25

عنوان : ( بررسی اثر افزودن گرافن نانوساختار بر رفتار خوردگی بیوکامپوزیت منیزیم- استرانسیوم-کلسیم در الکترولیت شبیه ساز بدن )

نویسندگان: فاطمه پوراسکندریون , احسان محمدی زهرانی , علی داودی ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

در دهههای اخیر منیزیم و آلیاژهای آن به علت خواص فوقالعادهای که دارند برای کاربردهای زیستی و پزشکی مورد توجه قرار گرفتند. اگرچه نرخ بالای خوردگی و خواص مکانیکی ضعیف از جمله محدودیتهای آلیاژهای منیزیم محسوب میشود. آلیاژ Mg-0.3Sr-0.3Ca به دلیل داشتن عناصر آلیاژی زیست سازگار با محیط بدن یکی از جدیدترین آلیاژهای توسعه یافته برای کاربردهای پزشکی است. در این پژوهش به بررسی تاثیر افزودن تقویتکنندهی گرافن با ابعاد نانو (GNP) با مقادیر 0.2 % و 0.4 درصد وزنی بر روی خواص خوردگی آلیاژ پایه ریختهگری شده Mg-0.3Sr-0.3Ca در محیط الکترولیت شبیهساز بدن ) SBF ( پرداخته شده است. تاثیر ذرات تقویتکنندهی گرافن بر بهبود خواص مکانیکی آلیاژ پایهی Mg-0.3Sr-0.3Ca توسط محققین در مطالعات گذشته بررسی شده است. برای بررسیهای ریزساختاری و شناسایی فازها از میکروسکوپ نوری، میکروسکوپ الکترونی روبشی) SEM (، میکروسکوپ الکترونی روبشی گسیل میدانی) FESEM ( و آنالیز عنصری EDS استفاده شد. به منظور بررسی خواص خوردگی آلیاژ پایه و بیوکامپوزیتهای تقویتشده با گرافن، آزمونهای پلاریزاسیون پتانسیودینامیک و امپدانس الکتروشیمیایی در محلول شبیه ساز بدن در دمای 37 درجه سانتیگراد انجام شد. نتایج حاصل از بررسیهای ریزساختاری نشان داد که افزودن گرافن منجر به کاهش اندازهی دانه میشود. همچنین تصاویر حاصل از SEM ، FESEM و آنالیز EDS ، مورفولوژی فازهای بین فلزی و توزیع عنصری کربن و عناصر آلیاژی در ساختار را نشان میدهد. نتایج آزمونهای پلاریزاسیون پتانسیودینامیک و امپدانس الکتروشیمیایی نشان داد که با افزایش درصد گرافن چگالی جریان خوردگی کاهش مییابد. و مقاومت به خوردگی افزایش پیدا میکند.

کلمات کلیدی

, بیوکامپوزیت منیزیوم, گرافن, محلول شبیه ساز بدن, امپدانس الکتروشیمیایی
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@inproceedings{paperid:1079848,
author = {پوراسکندریون, فاطمه and محمدی زهرانی, احسان and داودی, علی},
title = {بررسی اثر افزودن گرافن نانوساختار بر رفتار خوردگی بیوکامپوزیت منیزیم- استرانسیوم-کلسیم در الکترولیت شبیه ساز بدن},
booktitle = {نوزدهمین کنگره ملی خوردگی},
year = {2020},
location = {تهران, ايران},
keywords = {بیوکامپوزیت منیزیوم،گرافن، محلول شبیه ساز بدن، امپدانس الکتروشیمیایی},
}

[Download]

%0 Conference Proceedings
%T بررسی اثر افزودن گرافن نانوساختار بر رفتار خوردگی بیوکامپوزیت منیزیم- استرانسیوم-کلسیم در الکترولیت شبیه ساز بدن
%A پوراسکندریون, فاطمه
%A محمدی زهرانی, احسان
%A داودی, علی
%J نوزدهمین کنگره ملی خوردگی
%D 2020

[Download]