عنوان : ( ظرفیت استعاره متناظر در کشف مبانی تعلیم و تربیت اسلامی )
نویسندگان: رخساره قصوری درگاهی , طاهره جاویدی کلاته جعفرابادی , بختیار شعبانی ورکی , مجتبی الهی خراسانی ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
هدف این مقاله تبیین نقش استعاره در شکل متناظر و تمایز آن با برداشت صرفاً ادبی و زیبایی شناختی و یا صرف الهام بخشی، به منظور افزایش دقت علمی در تعلیم و تربیت اسلامی است. برای این منظور جنین استدلال کردیم که استعاره متناظر با توجه به تکیه صرف بر متن دینی و نیز غیرانتخابی بودن کلیت و چارچوب آن می تواند بدیل مناسب رویکردهای موجود برای ارائه مبانی و اصول تعلیم و تربیت اسلامی باشد. این الگوی استعاری دارای ویژگی های محوریت علم بجای تربیت، ذکر جزئیات در مقابل کلیت، پیوند توأمان علم و تربیت به جای رابطه پیوستاری، و نقش مبنایی در مقابل نقش تکمیلی است.
کلمات کلیدی
, الگوی استعاری, استعاره متناظر, نوع شناسی گزاره های دینی@article{paperid:1079880,
author = {قصوری درگاهی, رخساره and جاویدی کلاته جعفرابادی, طاهره and شعبانی ورکی, بختیار and مجتبی الهی خراسانی},
title = {ظرفیت استعاره متناظر در کشف مبانی تعلیم و تربیت اسلامی},
journal = {پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی},
year = {2020},
volume = {28},
number = {47},
month = {September},
issn = {2251-6972},
pages = {5--32},
numpages = {27},
keywords = {الگوی استعاری، استعاره متناظر، نوع شناسی گزاره های دینی},
}
%0 Journal Article
%T ظرفیت استعاره متناظر در کشف مبانی تعلیم و تربیت اسلامی
%A قصوری درگاهی, رخساره
%A جاویدی کلاته جعفرابادی, طاهره
%A شعبانی ورکی, بختیار
%A مجتبی الهی خراسانی
%J پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی
%@ 2251-6972
%D 2020