مدیریت منابع انسانی در ورزش, دوره (7), شماره (1), سال (2020-3) , صفحات (185-205)

عنوان : ( تدوین مدل نظری راهبردها و پیامدهای به کارگیری منابع انسانی شایسته در ادارات تربیت بدنی دانشگاههای سراسر کشور (نظریه زمینه ای) )

نویسندگان: علیرضا خادم لو , مهدی طالب پور , محمد کشتی دار , وحیدساعتچیان ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

چکیده هدف، شناسایی راهبردها و پیامدهای بکارگیری منابع انسانی شایسته در سازمانها و ویژه سازمانهای ورزشی دانشگاه است. روش شناسی: بمنظور تحقق این هدف از روش‌شناسی کیفی و روش تحقیق نظریه داده بنیاد استفاده شد. از نظر هدف در زمره تحقیقات کاربردی قرار داشت. جامعه تحقیق شامل نخبگان ورزش دانشگاهی (شامل مدیران و کارشناسان ارشد ورزش دانشگاهی) بود و نمونه‌گیری آزمودنیها بصورت نظری و گلوله برفی صورت گرفت. ابزار جمع‌آوری داده‌ها، مصاحبه نیمه ساختاریافته بود و داده‌های حاصل از مصاحبه‌ها به روش زمینه‌ای، کدگذاری شده، تجزیه و تحلیل گردید. یافته‌ها: نتیجه گروه‌بندی کدها، نشان دهنده 9 مقوله اصلی، 46 مقوله فرعی و 58 مفهوم بود که در قالب مدل پارادایمی شامل: راهبردها (تفکر راهبردی، تحول سازمانی و نوآوری سازمانی) و پیامدها (توسعه فرهنگ سازمان، توسعه سازمانی، بهره‌وری، توسعه اجتماعی، مقوله محیطی و پرورش تفکر استراتژیک) در سازمان‌های ورزشی دانشگاهها پدیدار شد. نتیجه‌گیری: با توجه به طیف مخاطبان ورزش دانشگاهی که شامل دانشجویان، کارمندان و اساتید است و همچنین گزینه‌های غیرورزشی جذاب و جایگزین ورزش دانشگاهی موجود؛ اگر متولیان ورزش دانشگاهها نتوانند با تکیه بر شایستگی‌های منابع انسانی و با تحقق راهبردهایی مانند تفکر راهبردی، تحول سازمانی و نوآوری سازمانی زمینه توسعه فرهنگ سازمانی، توسعه سازمانی، بهره‌وری، توسعه اجتماعی، پرورش تفکر ایدئولوژیک و توجه به مقولات محیطی را فراهم نمایند، قادر به جلب رضایت جامعه مخاطب خود نخواهد بود.لذا توصیه می‌شود که مدیران بالادستی ورزش دانشگاهی طرح‌های کارشناسی شده را جهت شناسایی و پیاده‌سازی شایستگی‌های لازم برای کارکنان ورزش دانشگاه اجرا و نیروی انسانی را بر اساس شایستگی‌ها، جذب و استخدام نمایند.

کلمات کلیدی

نیروی انسانی ورزش دانشگاهی مدل‌های شایستگی نظریه داده بنیاد
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1079890,
author = {خادم لو, علیرضا and طالب پور, مهدی and کشتی دار, محمد and وحیدساعتچیان},
title = {تدوین مدل نظری راهبردها و پیامدهای به کارگیری منابع انسانی شایسته در ادارات تربیت بدنی دانشگاههای سراسر کشور (نظریه زمینه ای)},
journal = {مدیریت منابع انسانی در ورزش},
year = {2020},
volume = {7},
number = {1},
month = {March},
issn = {2383-1499},
pages = {185--205},
numpages = {20},
keywords = {نیروی انسانی ورزش دانشگاهی مدل‌های شایستگی نظریه داده بنیاد},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T تدوین مدل نظری راهبردها و پیامدهای به کارگیری منابع انسانی شایسته در ادارات تربیت بدنی دانشگاههای سراسر کشور (نظریه زمینه ای)
%A خادم لو, علیرضا
%A طالب پور, مهدی
%A کشتی دار, محمد
%A وحیدساعتچیان
%J مدیریت منابع انسانی در ورزش
%@ 2383-1499
%D 2020

[Download]