فلسفه تربیت, دوره (4), شماره (2), سال (2020-3) , صفحات (145-159)

عنوان : ( نقد روش شناختی رویکرد ترکیبی ناروائز در تربیت اخلاقی )

نویسندگان: عماد حاتمی گروه , ابوالفضل غفاری , خسرو باقری نوع پرست , بختیار شعبانی ورکی ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

هدف اصلی این پژوهش نقد روش شناختی رویکرد ترکیبی ناروائز در تربیت اخلاقی است.برای این منظورنخسیت براساس الگوی معینی استلزام های روش شناختی ترکیب راهبرد ها مد نظر قرار گرفت. سپس بر اساس این الگو هدف، روند گزینش رویکردها ی مبدا، سطح و نوع ترکییب ساختار و معانی اصطلاحات بکار رفته در رویکرد ناروائز و رویکردهای مبدا ؛ و وجود یا عدم وجود فرازبان در رویکرد ناروائز مورد ارزیابی و نقد قرار گرفته است. نتایج حاکی از این است با توجه به اینکه ساختار رویکردهای مبدا به لحاظ مبنایی متعارض می باشند و ناروائز به کشف یا ساخت فرازبان یا زبان مشترکی اقدام نکرده است فقط اصطلاحاتی از دو رویکرد را به طور افقی در کنار هم قرار داده است؛ به نظرمی رسد که برخلاف ادعای او در عمل ترکیبی صورت نداده است. علاوه براین بررسی محتوا و معانی اصطلاحات بکار رفته در دیدگاه ناروائز و رویکردهای مبدا نشان می دهد که این اصطلاحات در واقع ارائه دهنده همان رویکرد تربیت منش بوده یا حداقل تقریر دیگری از رویکرد تربیت منش ارائه کرده است. بنابراین ترکیب ارائه شده توسط ناروائز از لحاظ سازواری با چالش جدی مواجه بوده و از ترکیبی التقاطی حکایت می کند.

کلمات کلیدی

, نقد روش شناختی , رویکرد ترکیبی, ناروائز, تربیت اخلاقی
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1080013,
author = {حاتمی گروه, عماد and غفاری, ابوالفضل and خسرو باقری نوع پرست and شعبانی ورکی, بختیار},
title = {نقد روش شناختی رویکرد ترکیبی ناروائز در تربیت اخلاقی},
journal = {فلسفه تربیت},
year = {2020},
volume = {4},
number = {2},
month = {March},
issn = {۲۵۳۸-۲۸۰۲},
pages = {145--159},
numpages = {14},
keywords = {نقد روش شناختی ; رویکرد ترکیبی; ناروائز; تربیت اخلاقی},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T نقد روش شناختی رویکرد ترکیبی ناروائز در تربیت اخلاقی
%A حاتمی گروه, عماد
%A غفاری, ابوالفضل
%A خسرو باقری نوع پرست
%A شعبانی ورکی, بختیار
%J فلسفه تربیت
%@ ۲۵۳۸-۲۸۰۲
%D 2020

[Download]