دانش حسابداری مالی, دوره (7), شماره (1), سال (2020-4) , صفحات (45-73)

عنوان : ( بررسی نیاز به تدوین استانداردهای حسابداری برای بنگاه‌های کوچک و متوسط از دیدگاه ممیزان مالیاتی و حسابرسان مستقل )

نویسندگان: محمدرضا بهمنش , محمدرضا عباس زاده , بهزاد کاردان ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

هدف:هدف از تحقیق حاضر این است که نیازبه تدوین استانداردهای حسابداری برای بنگاه‌های کوچک و متوسط را از دیدگاه ممیزان مالیاتی و حسابرسان مستقل موردبررسی قرار دهد. روش:روش تحقیق جهت جمع‌آوری اطلاعات، مصاحبه و پرسشنامه بوده و نیاز از طریق اندازه‌گیری شکاف بین استانداردهای موجود و تدوین استانداردهای جدید محاسبه‌شده است. جامعه آماری شامل 345 نفر در دو گروه حسابرسان مستقل (140 نفر) و ممیزان مالیاتی (205 نفر) در کلان‌شهرمشهد می‌باشد. یافته‌ها:یافته‌های تحقیق طبق آزمون من وی تنی که سطح معنی‌داری برای تفاوت دو گروه حسابرسان مستقل و ممیزان مالیاتی از 5 درصد کمتر است، حاکی از این است که با اطمینان 95 درصد می‌توان گفت بین دو گروه ممیزان مالیاتی و حسابرسان مستقل ازنظر میزان شکاف، تفاوت معنی‌داری وجود دارد. نتیجه‌گیری: نتیجه تحقیق حاکی از این است که در هر دو جامعه حسابرسان مستقل و ممیزان مالیاتی، نیاز به تدوین استانداردهای حسابداری برای بنگاه‌های کوچک و متوسط وجود داشته و نیازدر گروه حسابرسان مستقل بیشتر از ممیزان مالیاتی است. دانش‌افزایی:بررسی نیاز به تدوین استانداردهای حسابداری باعث می‌شود تا مجریان تدوین استانداردها بهتر بتوانند نیازهای استفاده‌کنندگان را شناسایی نموده و به یک‌جهت گیری روشن، انطباق استانداردها با نیازها، جلوگیری از دوباره‌کاری و تخصیص بهینه اعتبارات دست یابند.

کلمات کلیدی

, استانداردهای حسابداری, بنگاه‌های کوچک و متوسط, حسابرسان مستقل, ممیزان مالیاتی
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1080174,
author = {بهمنش, محمدرضا and عباس زاده, محمدرضا and کاردان, بهزاد},
title = {بررسی نیاز به تدوین استانداردهای حسابداری برای بنگاه‌های کوچک و متوسط از دیدگاه ممیزان مالیاتی و حسابرسان مستقل},
journal = {دانش حسابداری مالی},
year = {2020},
volume = {7},
number = {1},
month = {April},
issn = {2251-8975},
pages = {45--73},
numpages = {28},
keywords = {استانداردهای حسابداری; بنگاه‌های کوچک و متوسط; حسابرسان مستقل; ممیزان مالیاتی},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T بررسی نیاز به تدوین استانداردهای حسابداری برای بنگاه‌های کوچک و متوسط از دیدگاه ممیزان مالیاتی و حسابرسان مستقل
%A بهمنش, محمدرضا
%A عباس زاده, محمدرضا
%A کاردان, بهزاد
%J دانش حسابداری مالی
%@ 2251-8975
%D 2020

[Download]