عنوان : ( بررسی تاثیر متقابل محیط های یادگیری و آموزش شناختی )
نویسندگان: مهناز معینی صالح , اکرم حسینی ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
رویکردهای نوین آموزشی که در دهه های اخیر به شکل جدی تری به آنها پرداخته شده نگاهی متفاوت از گذشته را نسبت به آموزش و محیط های آموزشی در دنیا به وجود آورده است. برای پاسخگویی به نیازهای امروز مخاطبان در محیط های یادگیری با ورود به حیطه های مختلف تدریس همچون روش تدریس مغز محور ، روش تدریس شناختی و فراشناختی ، روشهای تدریس ساختگرایی و یادگیری از طریق همیاری و ...... نیازمند ساختاری با دانش روز هستیم که با ارزش ها و اصالت های جامعه نیز انطباق کافی داشته باشد. در این مقاله با معرفی رویکرد شناختی به عنوان یکی از مکاتب مهم و مطرح روانشناسی که انسان را موجودی پردازشکننده اطلاعات و مسئله گشا تلقی میکند و همچنین با معرفی ویژگیهای محیطی فضاهای آموزشی و سیاستهای بیان شده در این رویکرد با هدف بررسی تاثیر پذیری از یکدیگر و ارتقائ سطح علمی و عملی دانش آموزان در مباحث نوین آموزشی از جمله آموزش شناختی می پردازد. سوال مطرح شده در اینجا این است که معماری محیط های یادگیری چگونه می تواند روابط معناداری در رویکردهای نوین آموزشی از جمله رویکرد شناختی به وجود آورد؟ روش تحقیق در این پژوهش از نوع تحلیلی-تطبیقی بوده است، در نهایت شاخصه های معماری و محیطی–رویکرد مطرح شده، مطالعه و بررسی گشته و با بیان اطلاعات به دست آمده پیشنهاداتی در راستای تحقق اهداف آموزش شناختی ذکر شده است.
کلمات کلیدی
, معماری, محیط های یادگیری, شناخت, رویکرد شناختی.@inproceedings{paperid:1080982,
author = {معینی صالح, مهناز and حسینی, اکرم},
title = {بررسی تاثیر متقابل محیط های یادگیری و آموزش شناختی},
booktitle = {اولین کنفرانس بین المللی مهندسی عمران- معماری و بازآفرینی شهری.},
year = {2019},
location = {تهران, ايران},
keywords = {معماری، محیط های یادگیری، شناخت، رویکرد شناختی.},
}
%0 Conference Proceedings
%T بررسی تاثیر متقابل محیط های یادگیری و آموزش شناختی
%A معینی صالح, مهناز
%A حسینی, اکرم
%J اولین کنفرانس بین المللی مهندسی عمران- معماری و بازآفرینی شهری.
%D 2019