عنوان : ( تبیین و نقد درونی الگوی ترکیبی تربیت اخلاقی ناروائز )
نویسندگان: عماد حاتمی گروه , ابوالفضل غفاری , خسرو باقری نوع پرست , بختیار شعبانی ورکی ,چکیده
هدف اصلی این پژوهش تبیین و نقد درونی الگوی ترکیبی تربیت اخلاقی ناروائز میباشد. ناروائز دو رویکرد تربیت منش و تربیت اخلاقی عقلانی را با توجه به مبانی فلسفی آنها با هم مقایسه کرد و نقاط قوت و ضعف آنها را تبیین کرد تا بتواند نقاط مثبت آنها را با هم ترکیب کند و به نظریه ای جامع که مبرا از نقاط ضعف دو رویکرد مذکور باشد دست یابد. سرانجام ناروائز الگویی را ارائه نمود که به زعم او حاصل ترکیب نقاط قوت دو رویکرد پیشین است. نتایج این مطالعه حاکی از آن است که ناروائز در دیدگاه خود دچار ناسازواری های درونی متعدد مانند برتر دانستن اصول تربیت منش بر تربیت اخلاقی عقلانی، باقی ماندن بر نقاط ضعف رویکردهای مبدأ، نادیده گرفتن استقلال متربی و درنهایت عدم پاسخ وی به بسیاری از سؤالها در تربیت اخلاقی شده است
کلمات کلیدی
, نقد درونی, الگوی ترکیبی, تربیت اخلاقی, تربیت منش, تربیت اخلاقی عقلانی, ناروائز@article{paperid:1081545,
author = {حاتمی گروه, عماد and غفاری, ابوالفضل and خسرو باقری نوع پرست and شعبانی ورکی, بختیار},
title = {تبیین و نقد درونی الگوی ترکیبی تربیت اخلاقی ناروائز},
journal = {پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت},
year = {2020},
volume = {10},
number = {1},
month = {October},
issn = {2251-6360},
pages = {76--95},
numpages = {19},
keywords = {نقد درونی، الگوی ترکیبی، تربیت اخلاقی، تربیت منش، تربیت اخلاقی عقلانی، ناروائز},
}
%0 Journal Article
%T تبیین و نقد درونی الگوی ترکیبی تربیت اخلاقی ناروائز
%A حاتمی گروه, عماد
%A غفاری, ابوالفضل
%A خسرو باقری نوع پرست
%A شعبانی ورکی, بختیار
%J پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت
%@ 2251-6360
%D 2020