تازه های اطلاع رسانی و مهارت های اطلاع یابی, دوره (50), شماره (50), سال (2020-8) , صفحات (27-32)

عنوان : ( رسانه های اجتماعی )

نویسندگان: شهناز غلامحسین نژاد ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

رسانه های اجتماعی واژه‌ی رسانه در زبان فارسی واژه‌ی نسبتاً جدیدی محسوب می‌شود و معادل واژه‌ی Medium (رسانه) و نیز Media (رسانه‌ها) است. معمولاً آنچه به عنوان رسانه در گفتگوها و مقالات و نوشته‌های مورد استفاده قرار می‌گیرد، به رسانه های ارتباطی (Communication Media) اشاره دارد. به تلویزیون، فیلم،‌‌‌ رادیو، روزنامه و اینترنت رسانه اطلاق می شود اما ، تکنولوژی‌هایی که پیام‌ها را به مخاطبانی در نقاط مختلف منطقه، کشور و حتی جهان منتقل می‌کنند به عنوان رسانه مورد بررسی قرار می گیرند. در تعریف رسانه ، سه مولفه وجود دارد : اطلاعات و محتوا (پیام) ، مخاطب و بستر ارتباطی. معمولاً در مکالمه ها و نوشته‌ها، دو اصطلاح رسانه و ابزار رسانه‌ای به صورت مترادف به‌کار می روند .روزنامه، میکروفن، شبکه های اجتماعی، رادیو و تلویزیون، همگی ابزارهای رسانه‌ای هستند و می‌توانند نقش بستر ارتباطی را ایفا کنند، اما رسانه ،زمانی شکل می‌گیرد که پیام (محتوا) نیز وجود داشته باشد و مخاطبانی هم در انتظار دریافت آن پیام باشند. ساختن رسانه بر پایه‌ی ابزارهای رسانه‌ای، کاری دشوار است و به تلاش و تجربه و تخصص نیاز دارد. داشتن یک وب‌سایت، یک پیج در شبکه‌های اجتماعی، انتشار پادکست، مجله یا کتاب، به خودی خود به معنای شکل‌گیری یک رسانه نیست.رسانه های جمعی بهشکل های زیر دسته بندی می شوند

کلمات کلیدی

, رسانه , رسانه های اجتماعی
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1081696,
author = {غلامحسین نژاد, شهناز},
title = {رسانه های اجتماعی},
journal = {تازه های اطلاع رسانی و مهارت های اطلاع یابی},
year = {2020},
volume = {50},
number = {50},
month = {August},
issn = {1648-7989},
pages = {27--32},
numpages = {5},
keywords = {رسانه ، رسانه های اجتماعی},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T رسانه های اجتماعی
%A غلامحسین نژاد, شهناز
%J تازه های اطلاع رسانی و مهارت های اطلاع یابی
%@ 1648-7989
%D 2020

[Download]