عنوان : ( فهم مسئله ی اصلی ادبیات نوجوان بر مبنای رویکرد روانشناسی اگزیستانسیال )
نویسندگان: رؤیا یدالهی شاه راه , محمدجواد مهدوی , مریم صالحی نیا , سیدامیر امین یزدی ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
در این پژوهش به دنبال پاس خگویی به این پرسش بودیم که آیا روا نشناسی اگزیستانسیال )به روایت ارنستو اسپینلی( چارچوب مفهومی مناسبی برای فهم مسئل هی ادبیات نوجوان و پژوهش در این حوزه ارایه م یدهد یا نه. بدین منظور، ابتدا مسئل هی ادبیات نوجوان را در چارچو بهای نظری موجود تحلیل کردیم و دیدیم که هم هی آ نها درنهایت، مسئل هی ادبیات نوجوان را نمود نوعی دوراهی و تقابل میان خود و دیگری/جهان م یدانند. پس از معرفی مختصر روا نشناسی اگزیستانسیال نشان دادیم که م یتوان با تکیه بر اصل ه مپیوستگی و مفاهیمی چون دیمونیک، انتخا ب، آزادی و مسئولیت اصیل و غیراصیل، مسئل هی اصلی ادبیات نوجوان را صور تبندی کرد. در ادامه، الزامات خاصِ روش کاربرد این نظریه )کیفی، سوژ همحور ومبتن یبر توصیف( و زمین ههای مناسب نظری هپردازی و نقد در این حوزه را بر مبنای روا نشناسی اگزیستانسیال پیشنهاد کردیم .
کلمات کلیدی
, کودک, اگزیستانسیالیسم@article{paperid:1081780,
author = {یدالهی شاه راه, رؤیا and مهدوی, محمدجواد and صالحی نیا, مریم and امین یزدی, سیدامیر},
title = {فهم مسئله ی اصلی ادبیات نوجوان بر مبنای رویکرد روانشناسی اگزیستانسیال},
journal = {مطالعات ادبیات کودک},
year = {2020},
volume = {11},
number = {1},
month = {August},
issn = {2008-8647},
pages = {186--216},
numpages = {30},
keywords = {کودک، اگزیستانسیالیسم},
}
%0 Journal Article
%T فهم مسئله ی اصلی ادبیات نوجوان بر مبنای رویکرد روانشناسی اگزیستانسیال
%A یدالهی شاه راه, رؤیا
%A مهدوی, محمدجواد
%A صالحی نیا, مریم
%A امین یزدی, سیدامیر
%J مطالعات ادبیات کودک
%@ 2008-8647
%D 2020