عنوان : ( آموزش بر اساس استعاره، روشی موثر در آموزش ریاضیات ابتدایی )
نویسندگان: , سیدحسن علم الهدائی ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
چکیده ساختار ریاضیات در ذهن افراد را باید در فرایندهای شناختی روزمره آن ها مانند طرحواره های تجسمی و تفکر استعاری جستجو کرد. این فرایندها به ما اجازه می دهند که توضیح بدهیم چگونه ساختمان داده های ریاضی توسط اشیاء و روابط زندگی روزمره انسان که به طور متقابل با او در تعامل هستند، حمایت می شوند. با آموزش به کمک استعاره ها می توان تفکر دانش آموزان را در برخورد با مفاهیم ریاضی به موقعیت های عینی تر در دنیای اطراف ارتباط داد و از این طریق به درک بهتر و یادگیری معنادار مطالب کمک کرد. هدف این مقاله معرفی مفهوم استعاره و تاریخچه توسعه آن در علوم مختلف و بیان تأثیر آن در آموزش ریاضیات است. همچنین، به کاربرد استعاره در آموزش علم ریاضیات پرداخته خواهد شد که برخواسته از ویژگی های چون انتزاعی بودن ریاضیات، پیروی از نظریه ساخت و سازگرایی و جنبه های اجتماعی- فرهنگی در آموزش ریاضیات است. در ادامه، تشریح انواع استعاره های ریاضی و ذکر مثال هایی پیرامون آموزش ریاضیات ابتدایی ارائه خواهد شد.
کلمات کلیدی
, آموزش ریاضیات ابتدایی, استعارهف استعاره مفهومی, حوزه مبداف حوزه مقصد, یادگیری معنادار@inproceedings{paperid:1082811,
author = {, and علم الهدائی, سیدحسن},
title = {آموزش بر اساس استعاره، روشی موثر در آموزش ریاضیات ابتدایی},
booktitle = {همایش ملی آموزش ابتدایی},
year = {2015},
location = {ايران},
keywords = {آموزش ریاضیات ابتدایی، استعارهف استعاره مفهومی، حوزه مبداف حوزه مقصد، یادگیری معنادار},
}
%0 Conference Proceedings
%T آموزش بر اساس استعاره، روشی موثر در آموزش ریاضیات ابتدایی
%A ,
%A علم الهدائی, سیدحسن
%J همایش ملی آموزش ابتدایی
%D 2015