عنوان : ( استلزامات رویکرد کل نگر برای آموزش الکترونیکی در محیط های شغلی )
نویسندگان: حسین جعفری ثانی , فاطمه فرج پور بناب ,چکیده
مقدمه: اهمیت کار، در محل کار بهطور مؤثر برای پیشبرد کار برای کسب دانش و مهارت های فردی در زمینه توسعه با صلاحیت فردی از بین سازمان ها برای سازماندهی اثربخشی بهطور گسترده ای شناخته شده است. یادگیری در محل کار می تواند بهطور خلاصه توسط افراد، فرایندها و فعالیت های کار در محیط کار بهوسیله کارمندان دیگر از فناوری مدیریت و مدیریت مشاغل دیگر برای برنامه های شغلی و وظایف شامل شود. این شامل یادگیری غیررسمی است. یادگیری رسمی برای فعالیت فعالانه بهصورت کاملاً برنامهریزیشده و ازنظر قانونی از حمایت مالی برخوردار می شود، درحالیکه آموزش غیرمعمول بهصورت فرایند بهطور عمده از ساختار، تجربی و غیرسازمانی توصیف می شود. یادگیری الکترونیکی به یک برنامه کاربردی گسترده و فرایند یادگیری آموزش مبتنی بر وب، آموزش مبتنی بر رایانه، کلاس های مجازی و...میپردازد. با ویژگی های مفید آن کارایی، خود مدیریتی، آموزش موردنیاز و در هر زمان و در هرکجا، در دسترس بودن، یادگیری الکترونیکی بهطور فزاینده ای به رسمیت شناخته می شود (چنگ و همکاران ، 2012). امروزه سازنده گرایی بهعنوان یک نیروی بانفوذ و قوی در اصلاح فرایند یاددهی – یادگیری مطرح است. ازاینرو این مطالعه با هدف بررسی کاربست نظریه رویکرد کل نگر یا سازنده گرایی اجتماعی در طراحی محیط های آموزشی شغلی صورت گرفته است. با ورود تکنولوژی های نوین و از طرفی انفجار اطلاعات سازمان ها برای موفقیت ناگزیر به استفاده مداوم از اطلاعات جدید و همگام شدن با تغییرات می باشند. با توجه به شرایط و جهان پر تحول دانش شغلی و سازمانی، یادگیری مستمر ازجمله نیازهای کلیه کارکنان و سازمانهاست. بهمنظور تجهیز و بهسازی نیروی انسانی و بهره گیری هر چه مؤثرتر بی شک آموزش یکی از مؤثرترین تدابیر برای بهبود امور به شمار می رود. آموزش به افراد در بارور شدن استعدادها و تواناییهای ویژه هر فرد کمک می کند. یکی از بهترین راه های افزایش فرصت برای آموزش در عصر کنونی استفاده از روشهای نوین آموزش از راه دور مانند آموزش الکترونیکی است. اینترنت فرصت های عالی را برای آموزش سازمانی ایجاد می نماید (ابراهیمی کوشک مهدی و همکاران، 1391). لذا، این مقاله قصد دارد به دو پرسش به شرح زیر پاسخ دهد: 1- آموزش در محیط کلنگر در مقابل محیط جزءنگر چه تفاوتی دارد؟ 2-استفاده از یادگیری الکترونیکی در آموزش های سازمانی و شغلی چه مزیت هایی دارد؟
کلمات کلیدی
, رویکرد کل نگر , آموزش الکترونیکی , محیطهای شغلی@inproceedings{paperid:1082847,
author = {جعفری ثانی, حسین and فاطمه فرج پور بناب},
title = {استلزامات رویکرد کل نگر برای آموزش الکترونیکی در محیط های شغلی},
booktitle = {اولین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال},
year = {2020},
location = {مشهد, ايران},
keywords = {رویکرد کل نگر - آموزش الکترونیکی - محیطهای شغلی},
}
%0 Conference Proceedings
%T استلزامات رویکرد کل نگر برای آموزش الکترونیکی در محیط های شغلی
%A جعفری ثانی, حسین
%A فاطمه فرج پور بناب
%J اولین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال
%D 2020