عنوان : ( Place Research and Return to Sport: An Analysis of the Aesthetic Role and the Tendency of Customers to Sport )
نویسندگان: Zahra karimi , جواد غلامیان , Vahid Saatchian ,
چکیده
هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش ابعاد زیباییشناختی مکان و گرایش به ورزش مشتریان در باشگاههای آمادگی جسمانی و ایروبیک شهر مشهد میباشد. روش تحقیق توصیفی- همبستگی بود و جامعه آماری شامل مشتریان باشگاههای آمادگی جسمانی و ایروبیک شهر مشهد تشکیل دادند که با احتساب مطالعات همبستگی 071 نفر بهعنوان نمونه آماری انتخاب شدند. در ادامه از دو پرسشنامه ابعاد زیباییشناختی سلیمانی ) 7937 ( و پرسشنامه انگیزه مشارکت ورزشی گیل ) 7319 ( استفاده شد. نتایج نشان داد مهمترین 9 در / 4 در اولویت اول و مؤلفه \\\\\\\\\\\\\\\" محیط\\\\\\\\\\\\\\\" با میانگین 71 / مؤلفهی زیباییشناختی \\\\\\\\\\\\\\\" رنگ\\\\\\\\\\\\\\\" با میانگین 73 1 بر / اولویت آخر قرار دارند. ابعاد زیباییشناختی میتواند تأثیر مثبت و معناداری برابر با ضریب مسیر 11 گرایش به ورزش داشته باشد. با توجه به تغییر نگرش مشتریان امروزی در خصوص استفاده از فضاهای ورزشی مجهز و مدرن با فضاهای اختصاصی و سبک مدرن، به کار بستن ابعاد زیباییشناختی در حفظ و رضایتمندی مشتریان، تضمین وفاداری آنان و همچنین در گرایش افراد به ورزش و باشگاههای ورزشی میتواند مؤثر باشد.