عنوان : ( پیشبینی ارزش دورهی عمر مشتریان با استفاده از توزیع هندسی بتا )
نویسندگان: حمیدرضا کوشا , علی حریری ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
در سالهای اخیر هدف هر کسب و کاری در ابتدا خلق ارزش برای مشتریان از طریق ارائهی محصولات و یا خدمات مورد نیاز مشتری و سپس استفاده از این ارزش خلق شده برای کسب سودآوری است. در این راستا هر سازمانی برای گسترش کسب و کار خود و یا تعامل بهتر با مشتریان، استراتژیهای بازاریابی را پیادهسازی میکنند. پیادهسازی این استراتژیها نیازمند اختصاص دادن منابع در دسترس، مانند منابع مالی، به فرآیندهای بازریابی است. به همین علت کسب و کارها باید شناخت کاملی نسبت به مشتریان خود داشته باشند تا بتوانند منابع در دسترس را جهت جذب، حفظ و یا بازگرداندن مشتریهای رویگردان، بصورت کاراتر و موثرتر به این فرآیندها تخصیص دهند. یکی از شاخصهایی که به ما در شناخت هرچه بهتر مشتریان کمک میکند، پیشبینی ارزش دورهی عمر مشتری است. با توجه به نوع بازار مورد مطالعه و دادههای در دسترس از توزیع هندسی بتا برای محاسبه این شاخص استفاده کردهایم که طبق محاسبات انجام شده دقت بیشتری را نسبت به حالتی دارد که ارزش آتی هر مشتری را میانگین خریدهای گذشتهی او در نظر میگرفتیم. با محاسبهی این شاخص میتوان برنامههای بازاریابی را برای هر مشتری شخصی سازی نمود و یا مشتریان را به گروههای مختلف دستهبندی کرد.
کلمات کلیدی
, ارزش دورهی عمر مشتری, خرده فروشی, داده کاوی@inproceedings{paperid:1083218,
author = {کوشا, حمیدرضا and حریری, علی},
title = {پیشبینی ارزش دورهی عمر مشتریان با استفاده از توزیع هندسی بتا},
booktitle = {ششمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع و سیستمها},
year = {2020},
location = {مشهد, ايران},
keywords = {ارزش دورهی عمر مشتری، خرده فروشی، داده کاوی},
}
%0 Conference Proceedings
%T پیشبینی ارزش دورهی عمر مشتریان با استفاده از توزیع هندسی بتا
%A کوشا, حمیدرضا
%A حریری, علی
%J ششمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع و سیستمها
%D 2020