هفدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع , 2021-02-03

عنوان : ( مقایسهی دو خط مشی متفاوت تخصیص پویای منابع انسانی در شرایط عدم قطعیت )مطالعهی موردی: دانشگاه علوم پزشکی مشهد( )

نویسندگان: سروش پریدخت , حسین نقابی , عبداله ریحانی یساولی ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

مساله ی تخصیص پویای منابع، طیف وسیعی از مسائل در حوزه های مختلف صنعتی و خدماتی را شامل می شود. از طرفی تأثیر و وجود عدم قطعیت در اکثر مسائل، موضوعی غیر قابل انکار و چشم پوشی است. محققان با در نظر گرفتن اهمیت این دو موضوع، به توسعه ی الگوریتم های گوناگونی جهت تخصیص منابع به صورت پویا و در شرایط عدم قطعیت پرداخته اند. در سالیان اخیر، اکثر محققان در حوزه ی تحقیق در عملیات، در مواجهه با یک مسئله تخصیص پویا که نیاز به تخصیص منابع در بازه ای از زمان دارد، برنامه ریزی پویا را بر می گزینند. محققان حوزه ی هوش مصنوعی نیز در مواجهه با اینگونه مسائل از الگوریتم درخت جست و جوی مونت کارلو استفاده می کنند. الگوریتم تخصیص ارائه شده در این مقاله از تلفیق نحوه ی جست و جوی درخت جست و جوی مونت کارلو و تابع ارزش برنامه ریزی پویای تقریبی حاصل شده است. فارغ التحصیلان پرستاری در ایران باید حداکثر سه ماه پس از اتمام دوره ی آموزش پرستاری، برای گذراندن دوره ی دو ساله ی طرح اجباری در یکی از دانشگاه های علوم پزشکی ایران ثبت نام کنند. در این مقاله دو خط مشی متفاوت برای نحوه ی تخصیص متقاضیان طرح پیشنهاد گردیده است. الگوریتم حاصل برای یک بازه ی 42 ماهه، 1000 مرتبه شبیه سازی شده است. خط مشی اول که به صورت رتبه بندی متقاضیان بر اساس امتیاز هر متقاضی و سپس بررسی اولویت های سه گانه، از متقاضی با بیشترین امتیاز تا متقاضی با کمترین امتیاز می باشد، خط مشی برتر با کمترین میزان جریمه است.

کلمات کلیدی

, تخصیص پویای منابع, درخت جست و جوی مونت کارلو, عدم قطعیت, شبیه سازی
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@inproceedings{paperid:1083777,
author = {پریدخت, سروش and نقابی, حسین and عبداله ریحانی یساولی},
title = {مقایسهی دو خط مشی متفاوت تخصیص پویای منابع انسانی در شرایط عدم قطعیت )مطالعهی موردی: دانشگاه علوم پزشکی مشهد(},
booktitle = {هفدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع},
year = {2021},
location = {مشهد, ايران},
keywords = {تخصیص پویای منابع، درخت جست و جوی مونت کارلو، عدم قطعیت، شبیه سازی},
}

[Download]

%0 Conference Proceedings
%T مقایسهی دو خط مشی متفاوت تخصیص پویای منابع انسانی در شرایط عدم قطعیت )مطالعهی موردی: دانشگاه علوم پزشکی مشهد(
%A پریدخت, سروش
%A نقابی, حسین
%A عبداله ریحانی یساولی
%J هفدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع
%D 2021

[Download]