عنوان : ( مؤلفههای تدریس اثربخش در درس کارآفرینی در دانشگاه )
نویسندگان: عاطفه سالاری فورک , حسین جعفری ثانی , مرتضی کرمی , لیلا رضایی مقدم ,چکیده
پژوهش حاضر با هدف شناسایی مؤلفه های تدریس اثربخش برای درس کارآفرینی انجام شد. روش پژوهش از حیث هدف کاربردی و از حیث اجرا از نوع پژوهش موردی است. در این پژوهش جامعه، دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران بود که گروهی از اعضای هیأتعلمی متخصص و باتجربه در حوزهی کارآفرینی و دانشجویان موفق و سرآمد به صورت هدفمند از نوع موارد مطلوب انتخاب شدند. راهبردهای مورد استفاده در این پژوهش، مصاحبه و مشاهده بود. یافتههای پژوهش با استفاده از روش تحلیل تفسیری تحلیل شد. یافتهها نشان داد: ویژگیهایی از قبیل: ویژگیهای حرفهای (پیشنیازهای مدرس و پرورش مهارتهای شخصیتی و حرفهای دانشجو)، مهارت برنامهریزی و آمادگی (ایجاد انگیزههای علمی و پژوهشی، حمایت و هدایت دانشجو و تشخیص و بهرهبرداری از فرصتها)، راهبردهای یاددهی-یادگیری (روش تدریس، تمارین و تکالیف درسی و ارایه محتوا)، ویژگیهای شخصیتی مدرس، دانشپژوهی، ارتباط بینفردی و خارجفردی، مهارت مدیریت و سازماندهی کلاس (جو کلاس و وسایل و رسانه مورد استفاده درکلاس) و زمان باعث میشود تا مدرس درس کارآفرینی تدریسی اثربخش داشته باشد.
کلمات کلیدی
, تدریس اثربخش, درس کارآفرینی, مؤلفه های تدریس@inproceedings{paperid:1084073,
author = {سالاری فورک, عاطفه and جعفری ثانی, حسین and کرمی, مرتضی and رضایی مقدم, لیلا},
title = {مؤلفههای تدریس اثربخش در درس کارآفرینی در دانشگاه},
booktitle = {اولین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال},
year = {2020},
location = {ايران},
keywords = {تدریس اثربخش، درس کارآفرینی، مؤلفه های تدریس},
}
%0 Conference Proceedings
%T مؤلفههای تدریس اثربخش در درس کارآفرینی در دانشگاه
%A سالاری فورک, عاطفه
%A جعفری ثانی, حسین
%A کرمی, مرتضی
%A رضایی مقدم, لیلا
%J اولین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال
%D 2020