اولین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال , 2020-12-02

عنوان : ( مؤلفه‌های تدریس اثربخش در درس کارآفرینی در دانشگاه )

نویسندگان: عاطفه سالاری فورک , حسین جعفری ثانی , مرتضی کرمی , لیلا رضایی مقدم ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

پژوهش حاضر با هدف شناسایی مؤلفه های تدریس اثربخش برای درس کارآفرینی انجام شد. روش پژوهش از حیث هدف کاربردی و از حیث اجرا از نوع پژوهش موردی است. در این پژوهش جامعه، دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران بود که گروهی از اعضای هیأت‏علمی متخصص و باتجربه در حوزه‏ی کارآفرینی و دانشجویان موفق و سرآمد به صورت هدفمند از نوع موارد مطلوب انتخاب شدند. راهبردهای مورد استفاده در این پژوهش، مصاحبه و مشاهده بود. یافته‏های پژوهش با استفاده از روش تحلیل تفسیری تحلیل شد. یافته‏ها نشان داد: ویژگی‏هایی از قبیل: ویژگی‏های حرفه‏ای (پیش‏نیازهای مدرس و پرورش مهارت‏های شخصیتی و حرفه‏ای دانشجو)، مهارت برنامه‏ریزی و آمادگی (ایجاد انگیزه‏های علمی و پژوهشی، حمایت و هدایت دانشجو و تشخیص و بهره‏برداری از فرصت‏ها)، راهبردهای یاددهی-یادگیری (روش تدریس، تمارین و تکالیف درسی و ارایه محتوا)، ویژگی‏های شخصیتی مدرس، دانش‏پژوهی، ارتباط بین‏فردی و خارج‏فردی، مهارت مدیریت و سازماندهی کلاس (جو کلاس و وسایل و رسانه مورد استفاده درکلاس) و زمان باعث می‏شود تا مدرس درس کارآفرینی تدریسی اثربخش داشته باشد.

کلمات کلیدی

, تدریس اثربخش, درس کارآفرینی, مؤلفه های تدریس
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@inproceedings{paperid:1084073,
author = {سالاری فورک, عاطفه and جعفری ثانی, حسین and کرمی, مرتضی and رضایی مقدم, لیلا},
title = {مؤلفه‌های تدریس اثربخش در درس کارآفرینی در دانشگاه},
booktitle = {اولین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال},
year = {2020},
location = {ايران},
keywords = {تدریس اثربخش، درس کارآفرینی، مؤلفه های تدریس},
}

[Download]

%0 Conference Proceedings
%T مؤلفه‌های تدریس اثربخش در درس کارآفرینی در دانشگاه
%A سالاری فورک, عاطفه
%A جعفری ثانی, حسین
%A کرمی, مرتضی
%A رضایی مقدم, لیلا
%J اولین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال
%D 2020

[Download]