عنوان : ( تضاد و فاصله در تربیت مبتنی بر گفتگو با نظر به دیدگاه های ملاصدرا )
نویسندگان: ملیحه رجایی , طاهره جاویدی کلاته جعفرابادی , علیرضا صادق زاده قمصری , بختیار شعبانی ورکی ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
هدف مقاله حاضر تبیین تضاد و فاصله در تربیت گفتگومحور است. برای این منظور ابتدا به حتمیت تفاوت در ارتباطات تربیتی اشاره شد و نظریاتی که بر این موضوع تمرکز کرده بودند مورد نقد و بررسی قرار گرفت و پس از آن با توجه به اینکه وجود تضاد و تفاوت ملازم با تجلیات هستی است و در مبانی انسان شناسی و معرفت شناسی نیز جایگاه ویژه ای دارد، آرای ملاصدرا مورد بازخوانی قرار گرفت و در نهایت تبیینی جدید از تربیت مبتنی بر گفتگو ارائه شد که متناظر با دیدگاه های سنتی است و بر این نکته تاکید شد که تربیت مبتنی بر گفتگو زمانی در مسیر حقیقی و اصیل خود قرارخواهد یافت که متضمن مواجهه آگاهانه ای نسبت به تضادها و فاصله های موجود در تمام زمینه ها باشد.
کلمات کلیدی
, گفتگو, تضاد, هستی شناسی, انسان شناسی, معرفت شناسی@article{paperid:1084723,
author = {رجایی, ملیحه and جاویدی کلاته جعفرابادی, طاهره and علیرضا صادق زاده قمصری and شعبانی ورکی, بختیار},
title = {تضاد و فاصله در تربیت مبتنی بر گفتگو با نظر به دیدگاه های ملاصدرا},
journal = {پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی},
year = {2022},
volume = {29},
number = {52},
month = {February},
issn = {2251-6972},
pages = {5--34},
numpages = {29},
keywords = {گفتگو، تضاد، هستی شناسی، انسان شناسی، معرفت شناسی},
}
%0 Journal Article
%T تضاد و فاصله در تربیت مبتنی بر گفتگو با نظر به دیدگاه های ملاصدرا
%A رجایی, ملیحه
%A جاویدی کلاته جعفرابادی, طاهره
%A علیرضا صادق زاده قمصری
%A شعبانی ورکی, بختیار
%J پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی
%@ 2251-6972
%D 2022