پنجمین کنفرانس ملی مدیریت و حسابداری , 2021-02-28

عنوان : ( چه زمانی درک مشتری از CSR منجر به رفتارهای فرانقشی مشتری میشود؟ با بررسی نقش میانجی وابستگی عاطفی به برند )

نویسندگان: سعادت مصطفوی , آذر کفاش پور , قاسم اسلامی ,

بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

امروزه شرکت ها باید با اجرای سیاست های خود در مسئولیت اجتماعی بهترین درک و تجربه ممکن را به مشتریان ارائه دهند. اگر فعالیتهای مسئولیت اجتماعی یک شرکت غیر صادقانه به نظر برسد و دشواری و مشکل زایی در دریافت محصول یا خدمت وجود داشته باشد نه تنها هیچ گونه رفتار فرانقشی شکل نمی گیرد، بلکه موجب بیزاری مردم از شرکت و محصولات آن می شود. هدف از این مطالعه، بررسی نقش واسطه ای وابستگی عاطفی به برند در رابطه بین درک مشتریان از مسئولیت اجتماعی شرکت (‏CSR) ‏ و رفتار فرانقشی مشتری یعنی رفتار شهروندی مشتری می‌باشد. شرکت‌ها به شناخت دقیق مکانیسم اساسی بین اقدامات مسئولیت اجتماعی شرکت و واکنش‌های احتمالی متفاوت مشتریان نیازدارند. بررسی فرآیندهای احتمالی ممکن است در روشن کردن سؤال مشخص رابطه بین ادراکات مشتریان از مسئولیت اجتماعی شرکت و رفتار فرانقشی مشتری سودمند باشد. با این حال، یافته ها در این جا ثابت می کند که اثرات مستقیم و غیرمستقیم برای شکل گیری رفتارفرانقشی (رفتار شهروندی) زمانی که وابستگی عاطفی به برند واسطه رابطه بین ادراکات مشتریان از مسئولیت اجتماعی شرکت و رفتارهای فرانقشی می‌شود متفاوت هستند. در نتیجه، مطالعه ما شواهدی ارائه می‌کند مبنی بر اینکه یک بافت مسئولیت اجتماعی شرکت همراه با وابستگی عاطفی به برند بر رفتار فرانقشی مشتریان تاکید دارد.

کلمات کلیدی

, ادراک مشتری از مسئولیت اجتماعی شرکت, رفتارفرانقش (رفتار شهروندی مشتری), وابستگی عاطفی به برند
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@inproceedings{paperid:1084822,
author = {مصطفوی, سعادت and کفاش پور, آذر and اسلامی, قاسم},
title = {چه زمانی درک مشتری از CSR منجر به رفتارهای فرانقشی مشتری میشود؟ با بررسی نقش میانجی وابستگی عاطفی به برند},
booktitle = {پنجمین کنفرانس ملی مدیریت و حسابداری},
year = {2021},
location = {اهواز, ايران},
keywords = {ادراک مشتری از مسئولیت اجتماعی شرکت، رفتارفرانقش (رفتار شهروندی مشتری)، وابستگی عاطفی به برند},
}

[Download]

%0 Conference Proceedings
%T چه زمانی درک مشتری از CSR منجر به رفتارهای فرانقشی مشتری میشود؟ با بررسی نقش میانجی وابستگی عاطفی به برند
%A مصطفوی, سعادت
%A کفاش پور, آذر
%A اسلامی, قاسم
%J پنجمین کنفرانس ملی مدیریت و حسابداری
%D 2021

[Download]