همایش ملی فرصت ها و ضرورت های آموزش مجازی , 2021-03-10

عنوان : ( طراحی انگیزشی آموزش بعد فرو گذارده محیط های یادگیری الکترونیکی )

نویسندگان: متانت فرهادی لطف آبادی , آمنه محمدزاده , سمیه عجمی , مرتضی کرمی ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

گرچه آموزش الکترونیکی چند دهه ای قدمت دارد و موسسات آموزشی به انحاء مختلف از آن استفاده نموده اند اما پس هم گیری بیماری کووید 19 به تنها گزینه ارائه آموزش بدل گشت و پوشش صد در صدی در سرتاسر دنیا یافت. محیط های یادگیری الکترونیکی با همه مزایایی که دارند از قبیل انعطاف پذیری در مکان و زمان، صرفه جویی در هزینه ها، دسترسی آسان و نظایر آن اما چالش های خاص خود را دارند که یکی از مهمترین های آن کاهش انگیزه فراگیران به علت یکنواختی محیط یادگیری، نبود ارتباط چهره به چهره بین مدرس و فراگیران و فراگیران با یکدیگر است. نکته مهم در این میان آنکه خلق محیط یادگیری الکترنیکی انگیزشی نیازمند گنجاندن تدابیری آگاهانه است در ابتدا و حین آموزش است. مدل ARCS الگویی مناسب جهت اتقاء انگیزشی محیط های یادگیری است. در مقاله حاضر ضمن ارائه مفهوم شناسی از آموزش الکترونیکی و اصول طراحی این گونه محیط های یادگیری به معرفی مدل چهار مولفه ای متشکل از توجه، ارتباط، اطمینان و رضایت است پرداخته می شود و راهبرهای عملیاتی خلق محیط های یادگیری الکترونیکی انگیزشی مورد بحث قرار می گیرد.

کلمات کلیدی

, آموزش الکترونیکی, انگیزش, طراحی محیط یادگیری, راهبردهای آموزش
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@inproceedings{paperid:1084880,
author = {فرهادی لطف آبادی, متانت and آمنه محمدزاده and سمیه عجمی and کرمی, مرتضی},
title = {طراحی انگیزشی آموزش بعد فرو گذارده محیط های یادگیری الکترونیکی},
booktitle = {همایش ملی فرصت ها و ضرورت های آموزش مجازی},
year = {2021},
location = {تهران, ايران},
keywords = {آموزش الکترونیکی، انگیزش، طراحی محیط یادگیری، راهبردهای آموزش},
}

[Download]

%0 Conference Proceedings
%T طراحی انگیزشی آموزش بعد فرو گذارده محیط های یادگیری الکترونیکی
%A فرهادی لطف آبادی, متانت
%A آمنه محمدزاده
%A سمیه عجمی
%A کرمی, مرتضی
%J همایش ملی فرصت ها و ضرورت های آموزش مجازی
%D 2021

[Download]