دومین همایش ملی صنعت و تجاری سازی کشاورزی , 2021-05-12

عنوان : ( بررسی خصوصیات ضدمیکروبی اسانس گیاه برازمیل علیه باکتری بیماریزای آئروموناس هیدروفیلا به روش میکروبراث دایلوشن )

نویسندگان: کتایون احمدی , محمد محسن زاده ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

باکتری های گرم منفی از عوامل مهم ایجاد بیماری های عفونی آبزیان می باشند در این باکتری آئروموناس هیدروفیلا از عوامل مهم عقونی در ماهی و سایر آبزیان می باشد این پاتوژن به طور طبیعی و گسترده در رسوبات آب های شیرین و دستگاه گوارش ماهیان وجود دارد. امروزه تحقیقات گسترده ای در رابطه با استفاده از ترکیبات ضد میکروبی طبیعی جهت مقابله با عوامل بیماری زا با منشاء غذایی انجام شده است و مشخص شده است این ترکیبات جایگزین مناسبی برای ترکیبات ضدمیکروبی شیمیایی می باشند. اسانس های طبیعی همانند گیاه برازمیل به دلیل محتوای گروه هایی از ترکیبات پلی فنلی دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند و از تشکیل رادیکال های آزاد جلوگیری می کنند. در این مطالعهف پس از تهیه ی اسانسف ترکیبات تشکیل دهنده ی آن با استفاده از دستگاه کازکروماتوگرافی متصل به طیف سنج جرمی GC-MS ، مورد شناسایی قرار گرفت. سپس حداقل غلظت بازدارندگی MIC و حداقل غلظت کشندگی MBC اسانس برازمبل بر علیه باکتری آئروموناس هیدروفیلا با روش میکرودایلوشن تعیین شد. براساس نتایج بدست آمده حداقل غلظت بازدارندگی اسانس برازمبل بر روی باکتری آئروموناس هیدروفیلا mg/ml ۴ و حداقل کشندگی آن mg/ml ۸ گزارش شد. بر طبق این نتایج، اسانس برازمبل دارای اثر ضد باکتریایی مناسبی بر علیه باکتری پاتوژن آئروموناس هیدرفیلا بوده و می توان از آن جهت حفظ ویژگی های کیفی و خواص ارگانولپتیکی مواد غذایی استفاده کرد.

کلمات کلیدی

, آئروموناس هیدروفیلا, اسانس برامبل, حداقل غلظت بازدارندگی, حداقل غلظت کشندگی
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@inproceedings{paperid:1085052,
author = {احمدی, کتایون and محسن زاده, محمد},
title = {بررسی خصوصیات ضدمیکروبی اسانس گیاه برازمیل علیه باکتری بیماریزای آئروموناس هیدروفیلا به روش میکروبراث دایلوشن},
booktitle = {دومین همایش ملی صنعت و تجاری سازی کشاورزی},
year = {2021},
location = {اهواز, ايران},
keywords = {آئروموناس هیدروفیلا، اسانس برامبل، حداقل غلظت بازدارندگی، حداقل غلظت کشندگی},
}

[Download]

%0 Conference Proceedings
%T بررسی خصوصیات ضدمیکروبی اسانس گیاه برازمیل علیه باکتری بیماریزای آئروموناس هیدروفیلا به روش میکروبراث دایلوشن
%A احمدی, کتایون
%A محسن زاده, محمد
%J دومین همایش ملی صنعت و تجاری سازی کشاورزی
%D 2021

[Download]